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
auto
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

A Honda tovább gyorsítja az Electric Vision nevű európai termékfejlesztési stratégiáját. A vállalat célja, hogy 2022-ben már minden Európában eladott Honda képes legyen elektromos meghajtásra. Az eredeti céldátum 2025-volt, azonban 3 évvel előrébb hozták azt, amit Amszterdamban az Electric Vision nevű rendezvényen árultak el a márka munkatársai.

A kitűzött időpontig összesen 6 alternatív üzemmódra is képes modell jelenik meg a Honda európai kínálatában. Az első két modell a tisztán elektromos Honda e, valamint új hibrid Honda Jazz. 

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „A jogszabályi és piaci környezet, valamint a vásárlói szokások sokasága Európában gyorsabban változik, mint a világ bármely másik táján, ráadásul a változás tempója is egyre nő, így nekünk is fokoznunk kell a fejlesztés sebességét, hogy választ tudjunk adni a kihívásokra.

A Honda e műszerfala széles érintőképernyőt kapott

 Bárhogy is, örömmel jelentem be, hogy a Honda európai személyautó-választéka nem 2025-re, hanem három évvel hamarabb, 2022-re újul meg – addigra minden általunk forgalmazott új autó képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. Az összes… mindössze 36 hónap múlva!”

A rendezvényen bejelentették az „e:Technology” márkanevet, amely a Honda minden elektromos termékén megjelenik majd. Az autók esetében ez az embléma a hajtáslánc típusára utal, a hibrid Jazz esetében például az „e:HEV” felirat jelenik majd meg.

A Jazz következő generációjába kerülő kétmotoros hibrid hajtáslánc már ismert az európai piacon, mivel a 2019-es CR-V Hybridben is hasonló rendszer dolgozik. A hagyományos hibridekkel szemben az „e:HEV” esetében nem a villanymotor segíti a belső égésű erőforrást, hanem utóbbi termel áramot az előbbi működtetéséhez. A Honda vezérlési rendszerének további előnye, hogy a hajtáslánc dinamikusan gyorsítja az autót, miközben a károsanyag-kibocsátása alacsony marad.

A 2022-ig érkező hat új modell között akkumulátorról hajtott elektromos modell és e:HEV alapú hibrid egyaránt lesz majd. Tom Gardner hozzátette: „Az elektromos átállás alaposan megváltoztatja majd a Honda választékát, illetve arculatát. Kétmotoros hibrid hajtásláncunk tulajdonképpen minden modellünkben megjelenik majd, és további akkumulátoros elektromos autókkal is előrukkolunk.” 

A Honda Urbitricity villanyoszlopokra szerelhető töltőkkel árasztja el a nagyvárosok utcáit

A Honda elektromobilitási terveinek kiegészítéseképp a vállalat megállapodást kötött Európa vezető közműszolgáltatójával, a Vattenfall vállalattal, melynek keretein belül az ügyfelek kifejezetten az elektromosautó-tulajdonosok igényeihez igazított szerződéses feltételeket kaphatnak. A villanyautósoknak kidolgozott szerződések biztosítják, hogy az autókat a lehető legmagasabb arányban megújuló forrásból termelt energiával tölthessék a tulajdonosok, valamint abban az időszakokban tölthetik járműveik akkumulátorát, amikor a közműhálózat a legkevésbé terhelt, azaz a lehető legolcsóbb az áram. A szerződések lehetőséget biztosítanak majd a V2G-technológia kihasználására is.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.