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 Nem rendelhető többé a Ford Mustang Mach-E limitált szériás First Edition változata, miután mintegy tíz nappal a villanyautó bemutatója után az összes darabot előrendelték ebből a kiadásból. Azt nem tudni, hogy ez pontosan hány darab megrendelést és mekkora összegű bevételt jelent a Ford számára a foglalókból, hiszen az autógyártó nem árulta el, mennyit tervez gyártani a legelső különleges verzióból, ám a The Detroit News újságírói azt az információt kapták, hogy a termelés legelső évében összesen 50 ezer Mach-E gurul le a gyártósorról, az akkumulátorok korlátozott száma miatt. Egy belső forrásra hivatkozva az Electrek hírportál azt is megírta, hogy ennek az 50 ezer darabnak a 60%-a, azaz 30 ezer példány az európai piacokra készül a uniós CO2-kibocsátási előírásoknak való megfelelés céljából. A Ford Mustang Mach-E öt felszereltségi csomagban választható, a világpremier után nem sokkal mindegyikre megnyílt a foglalás, 500 dolláros foglaló kifizetésével. Az öt változatból kettő – a Premium, és a First Edition – 2020 végén kerül a vásárlókhoz, míg a másik három csak 2021 elején fog megjelenni az utakon. A First Edition kerekeit egy 248 kW-os villanymotor hajtja, az energia pedig a 98,8 kWh-s akkucsomagból érkezik, mintegy 430 kilométeres EPA-szerinti hatótávot ajándékozva az elektromos Mustangnak. A Mach-E az első olyan villanyautó, mely komolyan versenybe szállhat a Tesla ellen. Ahogy a Model Y-nal való összehasonlítás is mutatja, a megjelenés időpontja és az ár nagyon hasonló, de mindkét jármű rendelkezik előnyökkel a másikkal szemben. A Ford Mach-E-nek azonban mégsem az az elsődleges feladata, hogy a Tesla elől lopjon el vásárlókat, sokkal inkább a hagyományos meghajtást preferáló fogyasztók meggyőzése lenne a cél. A Mustang elnevezés alaposan kiverte a biztosítékot sokaknál, amiért petíció is indult az autó ellen, de szerencsére a legtöbben nem az elektromos meghajtást, hanem a crossover kialakítást nem tudják összeegyeztetni az ikonikus izomautó családnevével. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!