1962-es megnyitása óta több mint 4,6 millió gépjármű gurult ki a Daimler düsseldorfi gyárából, elektromos meghajtással viszont csak két napja termel a létesítmény – csütörtökön egy sajtórendezvény keretében a németek hivatalosan is elindították a Mercedes-Benz eSprinter gyártását. Az elmúlt években körülbelül 330 millió eurót fordított a gyár műszaki fejlesztésére, valamin a munkaerő betanítására a vállalat, így mostanra 2400-nál is több alkalmazott tanulta meg, hogyan kell bánni a villanyhajtású járművek magasfeszültségű technológiájával. Az elektromos Sprinter ugyanazon a gyártósoron készül, mint hagyományos testvére, ami a Daimler elmondása szerint kellő rugalmasságot biztosít ahhoz, hogy megfeleljen a vásárlói és piaci igényeknek. Reméljük, ez egyben azt is jelenti, hogy hosszú várólisták és több hónapos várakozás nélkül sikerül a teljesíteni a megrendeléseket. Idővel a termelés is fenntarthatóbbá válik, az autógyártó 2022-re teljesen karbonsemlegessé szeretné tenni a létesítményt, így a 188 000 négyzetméteres gyártási terület már kizárólag 100%-ban megújuló forrásból fogja kapni az elektromosságot.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 A Merci villanyfurgonja a városi és elővárosi csomagszállító feladatok elvégzésére épült, 3500 kilogrammos megengedett legnagyobb össztömegével pedig nem is jelenthet neki gondot az utcákon való manőverezgetés. A mindennapi csomagszállításnál a hatótáv sem lehet kifogás, a bruttó 55 kWh-s akkuhoz 168 kilométeres becsült hatótávolságot adott meg a vállalat, a kisebb, 41 kWh-s opcióval pedig nagyjából 115 kilométert megy el a kisteherautó. A 85 kW-os teljesítményhez 300 Nm nyomaték társul, de a végsebesség igény szerint 80, 100, vagy 120 km/h-ra is beállítható, attól függően, hogy mennyire van szüksége a felhasználónak. A csomagtér térfogata 10,5 köbméter, ugyanakkora, mint a belsőégésű motoros Sprinteré, a hasznos teher maximális tömege viszont az akkucsomag függvényében 891 vagy 1040 kg. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!