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 2030-ra a globális újautó-eladásainak legalább 40%-át tisztán elektromos (EV) és hibrid (HEV) járművekből tervezi összeszedni a Subaru, legkésőbb a 2030-as évek közepére pedig a márka valamennyi modellje fel lesz szerelve az említett két alternatív hajtáslánc valamelyikével – hangoztak el a japán autógyártó jövőjét illető elképzelések egy tegnapi sajtóeseményen. Ugyan azt már a Subaru vezetői is felismerték, hogy villanyautóra nekik is szükségük lesz a cég életben tartásához, a meghajtás-technológia kiválasztása nem sokat változott 2017 őszéhez képest, amikor a gyártó először beszélt a paletta elektromosításáról: a főszerepet már akkor is a hibridek kapták, azzal a különbséggel, hogy akkor a Subaru 2019-re beharangozta első konnektoros hibridjét (ami ígéretéhez híven meg is érkezett), most viszont már csak sima hibridekről szól a kiadott sajtóanyag. Valószínűleg ebben nincs is igazán komoly beleszólása a Subarunak, a hibridek és villanyautók fejlesztéséhez szükséges szakértelmet és erőforrást ugyanis a Toyota adja, mely majdnem 17%-os tulajdonrésszel a Subaru legnagyobb részvényese. A japánok arról is beszéltek, hogy komolyan veszik a klímaváltozást, és járműveik átlagos szén-dioxid-kibocsátását (well-to-wheel, forrástól a kerékig) 90%-kal csökkentik 2050-re a 2010-es értékhez képest. Mindezt viszont úgy, hogy a vállalat mit sem változtat az eddigi profilján és kulcstechnológiáin: maradnak a nagy autók, a sportos összkerék-meghajtás, és a jó öreg boxermotorok, melyek a Toyota hibrid hajtását felhasználva e-Boxerekké válnak. Szerencsére az első teljesen elektromos Subaru is készülőben van, és ha hihetünk az európai értékesítési menedzser két évvel ezelőtti szavainak, akkor 2021-ben piacra is kerül a villanyautó. Az ütemterv viszont könnyedén változhatott azóta, merthogy tavaly nyáron a Subaru a tisztán elektromos autók terén is együttműködést jelentett be a Toyotával, és a villamosításra szánt minden erőforrást ebbe a közös projektbe helyezett át. Az elektromos modellről semmilyen részletet nem árul el a gyártó, mindössze a fentebb látható két vázlatrajzzal tudott szolgálni, amiből legalább azt megtudtuk, hogy crossover kialakításra kell számítanunk. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!