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
auto
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

Megduplázza az öreg hagyományos meghajtású kisteherautók leadásáért járó roncsprémiumot London polgármestere annak az akciócsomagnak a részeként, melynek célja a brit főváros ultra alacsony kibocsátású területén (ULEZ) működő kisvállalkozások segítése tisztán elektromos szállítási módra váltani. Az immáron 7000 fontos támogatásra azok a cégek számíthatnak, akik az ULEZ szabályait nem teljesítő, Euro 6 szabványnál korábbi dízeles kisteherautótól szabadulnának meg, sőt, egy nulla károsanyag-kibocsátással működő új jármű vásárlása esetén további 2500 fontot ad az önkormányzat az üzemeltetési költségekre. Hosszú távon a vállalkozásoknak már önmagában is megéri elektromosra váltani, hiszen a kis távolságú városi áruszállítást könnyedén lehet teljesíteni valamennyi jelenleg a piacon lévő elektromos furgonnal, a lényegesen alacsonyabb fenntartási költség pedig hamar visszahozza a magasabb vételár miatt elszenvedett veszteséget, amihez most már átszámítva 3,8 millió forinttal is hozzájárul a főváros. Bővül a roncsprémiumra jogosult cégek köre is: míg korábban csupán a kevesebb mint 10 főt foglalkoztató mikrovállalkozások pályázhattak, most már 50 a cégnél dolgozók felső határa.

Forrás: flickr

A roncsprémium még az idén kiterjed a nehéz tehergépjárművekre is, így azok a kis méretű vállalkozások, melyek régi dízelkamiont, vagy olyan buszt üzemeltetnek, mely nem része a TfL (Transport for London) hálózatának, szintén jutalomban részesülnek a leadott szennyező járművek után. Ennek részletei még nincsenek teljesen kidolgozva, de várhatóan körülbelül 15 000 font jár majd egy „roncsért”, és egy cég legfeljebb háromszor juthat hozzá ehhez a támogatáshoz.

„A piszkos levegőnk egy nemzeti egészségügyi válság, amely évente több ezer korai halálesethez járul hozzá. Habár az olyan határozott intézkedések, mint például az Ultra Alacsony Kibocsátású Zónánk kezd változtatni a helyzeten Londonban, azt is szeretnék biztosítani, hogy a környezetbarát járművekre váltó vállalkozások megkapják a szükséges segítséget, függetlenül attól, hogy kisteherautót, kamiont, vagy buszt tartanak fenn. Miközben mi minden tőlünk telhetőt megteszünk a fővárosban, a kormányra is szükségünk van, hogy ugyanekkora ambícióval tevékenykedjen, és támogasson egy nemzeti roncsprémium-sémát, és segítse mindazokat a kisvállalkozásokat, melyek helyesen akarnak cselekedni, és tisztább szállítási módra állnak át szerte az Egyesült Királyságban” – nyilatkozott Sadiq Khan főpolgármester.

Forrás: Wikipedia

Tanulmányok bizonyítják, hogy a légkörbe engedett mérgező gázok minden egyes évben közel 3,7 milliárd fontnyi kárt okoznak a gazdaságnak Londonban, országos szinten pedig akár 20 milliárd font is elúszhat e súlyos környezeti probléma miatt. A fővárosban körülbelül 340 000 ember szenved asztmában, akiknek az életét folyamatosan veszélyezteti a levegő rossz minősége. Tavaly tavasszal egy londoni gyermek volt az első személy az Egyesült Királyságban, akinek a légszennyezést jegyezték be hivatalos halálokként. A felmérések szerint az ULEZ áprilisi bevezetése óta 13 500-zal kevesebb szennyezőforrás köröz a városban minden egyes nap, és a közlekedésből származó NOx-kibocsátás több mint 30%-kal visszaszorult.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás