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 Az Electrify America gyakorlatilag az Európában kiépülőben lévő Ionity ultragyors töltőhálózat amerikai testvére. A cég fő részvényese a Volkswagen csoport, amely a dízelbotrány miatti kárpótlásként kezdett villanyautó töltőállomás telepítésbe az Egyesült Államokban és Kanadában. A Volkswagen felvillanyozza az Egyesült Államokat Az Ionity és az Electrify America hálózatokban nem csak az a közös, hogy német autógyártók fizetik a töltőtelepítést, hanem az is, hogy villanyautóval átjárhatóvá tesznek egy kontinenst és (részben) 350 kW teljesítményű töltőkből áll a hálózat. 2020 elején mindkét projekt körülbelül 50%-os készültségnél jár, Európában az első hullámban tervezett 400 töltőpontnak valamivel több, mint fele üzemel már, Amerikában pedig most jelentették be, hogy 2 év alatt elkészült a 400. töltőállomás a tervezett 800-ból. A 400 állomáson összesen 1700 töltőfej áll a villanyautósok rendelkezésére. Electrify America töltőállomás 2 db 350 kW CCS, 5 db 150 kW CCS és egy 50 kW CHAdeMO csatlakozóval (forrás: Plugshare) Míg Európában 4-6 elektromos autó tölthető egyszerre egy Ionity töltőállomáson, és minden csatlakozó képes a 350 kW maximális teljesítményre, addig az Electrify America töltőállomásokon a töltőknek csupán negyede tudja a 350 kW teljesítményt, többségük csak 150 kW-os töltést kínál, ezen kívül minden állomásra került legalább egy 50 kW teljesítményű CHAdeMO töltőcsatlakozó is a CCS töltők mellé, így nem mondanak le jelenleg a forgalomban lévő autók feléről, ami valószínűleg gyorsítja a projekt megtérülését. Az Electrify America töltőknél a maximális töltési teljesítménytől függ a percdíj és a töltőn felejtett autót is percdíjjal büntetik. Talán épp a racionálisabb telepítéssel elért költségcsökkentésnek köszönhető, hogy barátságosabb a töltők árazása, mint az európai 280 Ft/kWh. Az Electrify America töltőinél ugyanis a maximális töltési teljesítménytől függően változó percdíjért tölthetnek az autósok, így a legtöbb autótípus 60-150 Ft/kWh közötti áron kapja az áramot. CHAdeMO csatlakozós Kia Soul tölt az Electrify America töltőjén (forrás: Plugshare) Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!