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 Hosszú már a listája a tisztán elektromos sportautón dolgozó autógyártóknak, hiszen bármilyen költséges is egy ilyen masina fejlesztése, mindig lesznek olyan vásárlók, akik hajlandóak nagyon mélyen a zsebükbe nyúlni a néhány megépített darab egyikéért. Nincs könnyű dolguk azonban ezeknek a cégeknek, ha valami egyedit akarnak a piacra dobni, merthogy akár a villanymotorok kilowattjainak számával, akár a gyorsulási idővel, vagy épp a formaterv szépségével szeretnének kitűnni, mindig lesz egy vetélytárs, mely többet mutat az övéknél. A finn Tritium (nem összekeverendő az ausztrál töltőgyártóval) által beharangozott 500 kW teljesítményű, és körülbelül 300 kilométeres hatótávú villany-sportkocsi sem lenne igazán különleges, csak épp a csapat egy teljesen más irányból közelíti meg az exkluzivitás fogalmát. Az elképzelés az, hogy az egyelőre meg nem nevezett jármű tervezői maguk a vásárlók lesznek. Egyedül az autó hajtáslánca, és az utastér két képernyője fix, minden mást az ügyfelek fantáziájára bízna a gyártó, beleértve az egész karosszériát és utasteret. Nyilvánvalóan nem arról van szó, hogy mindenki a saját rajztudásával gazdálkodva elkészíti a látványtervet és elküldi a gyártónak, mert akkor a Tesla Cybertruckjánál is szürreálisabb szörnyszülöttek készülnének, sokkal inkább úgy kell ezt elképzelni, hogy a vásárlók folyamatosan kapcsolatot tartva a cég tervezőivel aktívan részt vehetnek a folyamatban. Mindez nem lehetetlen, ha mindössze 11 darab járművel számolnak a finnek, több mint 1 millió eurós áron. A legfurcsább az egészben az, hogy a Tritium által közzétett látványtervek egyértelműen egy Lamborghini-utánzatot ábrázolnak. Ez végső soron teljesen mindegy lenne, hiszen a kész autók úgyis a megrendelők igényeit tükrözik majd, de a csapat állítólag a Top Marques monacói rendezvényen bemutat valamit júniusban (ha nem szól közbe a koronavírus), így aztán lehet, hogy a következő Lamborghini már nem az olaszoktól érkezik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!