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 Revero GTE néven, tisztán elektromos változatban is megjelenik az az autómodell, amit Fisker Karma néven ismerhettek meg az emberek a világhírű dán formatervező 2013-ban becsődölt autógyártó vállalatának jóvoltából. Ahogy egy korábbi cikkben bemutattuk, a kínai Wanxiang felvásárolta a Fisker Automotive maradékát, és a cégnek a Karma Automotive, a járműnek pedig a Revero elnevezést adta, amit 2016-ban értékesíteni is kezdett az eredeti dizájnnal, de egy jóval fejlettebb plug-in hatótávnövelt hajtáslánccal. A Henrik Fisker által megálmodott külsőt néhány kisebb módosítással együtt ezután további két változatban (GT és GTS) hordozta tovább a Revero-család, s bár a hajtáslánc is sokat fejlődött, a plusz hatótávot generáló belsőégésű motorról ez idáig semmiképp nem akart lemondani a Karma. A 2021-re ígért Revero GTE azonban már a kaliforniai vállalat nemrég bemutatott, tisztán elektromos modellek alá tervezett E-Flex padlólemezre épül majd, így kizárólag villanymotorok fogják mozgatni. A Karma a hajtáslánc tulajdonságairól is egész sokat elárult: kezdetben két változat készül, az egyik 200, a másik 300 mérföldet (320, illetve 480 km) tud majd megtenni egy töltéssel, később pedig egy 400 mérföldes (640 kilométeres) verzió is elérhető lesz. A kisebbik akkumulátoros típus 75 kWh kapacitású NMC lítium-ion akkucsomagot használ, míg a nagyobbik egy 100 kWh-s egységet hordoz a jármű aljában. A töltés DC-n maximum 150 kW-tal, AC-n pedig 11 kW teljesítménnyel lehetséges. Csakúgy, mint az elődöknél, a sportosság a Revero GTE-nél is központi szerepet játszik, ezért a fejlesztők igyekeznek 3,9 másodperc alá bevinni a 0-60 mérföld/órás gyorsulást. A megszokott dizájnnyelvezet biztosan megmarad a tisztán elektromos változaton is, de az majd csak később derül ki, hogy az új padlólemez és meghajtás milyen módosítások követel a formatervben. Karma Revero GTS A Karma nemrégiben bejelentette, hogy megkezdte európai értékesítési hálózatának kiépítését, ám egyelőre nem tudni, mikortól lesznek kaphatóak a gyártó autói a mi kontinensünkön is. Az erről szóló terveket a márciusi Genfi Autószalonon jelentette volna be, ahol a Revero és Revero GT modelleket is megmutatta volna a közönségnek, ám ez ugyebár a járvány miatt elmaradt. Az európai premiert ekkor egy hollandiai eseményre tette át a csapat március 11-13-ra, de semmi nyoma nincs annak, hogy ezt végül megtartották volna. A mostani sajtóanyagban azonban az olvasható, hogy a GTE a cég tervei szerint 2021 őszétől Európában és Kínában is értékesítésre kerül. Olcsó, és nagy számban elérhető villanyautóra semmiképp se számítsunk, a Revero GTS 144 800 dollárról, átszámítva körülbelül 47 millió forintról indul az Egyesült Államokban. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!