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 A tegnap esti negyedéves pénzügyi jelentés kapcsán sok érdekes információt olvastunk, halhattunk a hivatalos anyagokban és az egyórás elemzői konferenciahívás során Elon Musktól és csapatától. Ezekből csemegézünk most – az írást kettébontottuk, hogy könnyebben emészthető legyen. Az első rész itt található, ez pedig a folytatás. Semi, Roadster, Cybertruck Sajnos ezekről a termékekről tudtuk meg a legkevesebbet. Mindegyik „fejlesztés alatt” van, de a Semi gyártása 2021-re csúszik. Ehhez ugye még a gyár sincs hivatalosan kijelölve és felszerelve, bár eredetileg a nevadai üzemben akarták ezt is gyártani. Épülő és újrainduló gyárak, beruházások Kezdjük rögtön a „bréking nyúz” résszel: akár már 1, de legfeljebb 3 hónapon belül bejelentik a legújabb Gigafactroy helyszínét, amiket a jövőben lehet, hogy már Terának kell majd hívni (helló, Battery Day!). A gyár Amerikában lesz, ezért mi arra tippelnénk, hogy ez a Cybertruck gyár lesz mégpedig Texasban, ahol majd Y is készül. A cég kiemelte, hogy továbbra is a legfontosabb beruházásai a kínai és német gyárak Model Y gyártósorai, és ezek építését a járvány idején sem függesztik fel. Mint arról mi is rendszeresen beszámolunk, Sanghajban az eredeti üzemnél is nagyobb második fázis épül, hasonlóan impresszív tempóban. Berlin mellett pedig a hivatalos tájékoztatás illetve a drón videók szerint is befejeződtek a talajmunkák, és hamarosan kezdődik az épületek alapozása. Kapcsolódó hír, hogy a napokban hivatalosan is lezárult a földterület adásvételi ügylete, most már teljesen a Tesláé a terület. Továbbra is 2021-re várják az első német Model Y-ok érkezését. A cég egyébként rekord, 455 millió dollárt költött beruházásokra az elmúlt negyedévben és Musk szerint nem csökkentenek az ütemen, „más cégekkel szemben mi tövig nyomjuk pedált a beruházásokon”. Ha az elmúlt 12 hónapot nézzük,akkor pedig elmondhatjuk, hogy a Supercharger helyszínek és töltőoszlopok száma közel harmadával nőtt. 15%-kal több Tesla bolt van a világon mint tavaly ilyenkor volt, a mobil szervizautók száma pedig 37%-kal nőtt. A kaliforniai és nevadai üzemek újraindulása kapcsán a pénzügyi jelentés csak annyit osztott meg, hogy folyamatosan egyeztetnek a beszállítóikkal és a helyi szervekkel az indulásról. Az utolsó gyártási adatok alapján akár 75,000 S/X illetve 3/Y is készülhetne Kaliforniában a hátralévő két hónapban, de valószínűbb a fokozatos indulás és az ennél több tízezerrel kisebb gyártás. Itt figyelembe kell venni azt is, hogy a Q1 végén sok átadásra váró autó és így raktárkészlet is maradt, a kereslet pedig minden bizonnyal visszaesett az egész iparágban. Ugyanakkor a kínai gyár Február 10. óta folyamatosan termel, immár két műszakban, és elvileg heti 3000 autó készül el. Ennek ellenére mi nem nagyon várunk a Q1-es eladási számoknál lényegesen jobbat a jelenlegi negyedévre – és már ez is anomália, a versenytársaknál jobb teljesítmény lenne. Energia üzletág Végül említsük meg röviden a Tesla mit osztott meg az Energia üzletág, azaz a napelemekkel és az ipari illetve otthoni energiatárolókkal foglalkozó részleg eredményeiről. A cég 35 MW napelem és 260 MWh akkumulátor kapacitást telepített a Q1-ben. Elmondták hogy az akár 3 MWh kapacitású ipari Megapack tárolókra jóval több megrendelés érkezett, mint amire kapacitásuk van. Jelenleg több olyan projekten is dolgoznak, amelyek nagyobbak a ma legnagyobbnak számító ausztrál Hornsdale energiatárolónál. Érdekesség, hogy napelemes vásárlóik 40%-a rendel legalább egy Powerwall tárolót is otthonra – a termékből egyébként leszállították a százezredik darabot. Apropó napelemek. A gyárbezárás előtt jól haladt a Solar Roof üvegcserép termelése: egyetlen hét alatt 4 MW teljesítményű termék készül, ami körülbelül 1000 amerikai otthonhoz elegendő. A vírus és a kijárási korlátozások miatt leálltak a telepítések, de amint lehet tudják folytatni a gyártást ebben az ütemben, vagy jobban, a szűk keresztmetszet a tetőfedő szakemberek toborzása, de a céljuk, hogy 1000 csapatuk legyen, akik hetente ennyi házat tudnak befedni üvegcseréppel. 2020-as várakozások A cég hivatalosan nem frissítette idei eladási céljait, de ígérete szerint a 3 hónap múlva esedékes jelentésben majd megteszi ezt. Most valószínűleg még lehetetlen megjósolni, marad-e a félmillió darabos cél – a gyártási kapacitás viszont már most efelett jár. Ami biztos, hogy a sanghaji Model3 és a fremonti Model Y gyártási kapacitás fokozatos növelését tervezik a második negyedévben és ahogy ezt fent már említettük, a Semi gyártása 2021-e csúszik. Az első negyedév végén 14 ezer átadásra váró autójuk volt – ennyivel volt nagyobb a termelés mint a kiszállítások – és ezeket az autókat a Q2 során már elkezdték átadni a vevőknek. Kiemelték, hogy az érintés nélküli rendelési és autó átadási folyamat egyedülálló az iparágban, és sok vásárlójuk már most is ezt választja. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!