A csapból is az folyik, hogy a koronavírus járvány elleni védekezés gazdaságra gyakorolt hatása hasonló mértékű lehet, mint a vírus egészségügyi hatása. Első esetben persze „csak” pénzről, utóbbinál emberéletekről van szó, így az nem kérdés, hogy a szigorú intézkedéseket meg kell hozni, mégis sokkoló a TrueCar előrejelezése a 2020 áprilisában várható amerikai autó eladásokra.
A legtöbb gyártónál 50% körüli visszaesés látható az előző év azonos hónapjához. A legnagyobb vesztes a Nissan, a BMW, a Daimler és a Tesla. A legkisebb visszaeséssel a General Motors számolhat, de még ez is közel 40%-ot jelent, ha a 2020 áprilisra várható adatokat 2019 áprilisához viszonyítjuk.
2020 márciussal összevetve az ehavi adatokat szintén csúnya számokat láthatunk. Ebben az összehasonlításban a Tesla szenvedte el a legnagyobb visszaesést, melynek oka részben a Tesla negyedévenként ciklikus gyártása és szállítása. Itt a Volkswagen csoport egy hajszállal jobb eredményt ért el, mint a GM.
Gyártó | 2020 április várható | 2019 április | változás (előző évhez) |
2020 március | változás (előző hónaphoz) |
BMW | 8213 | 26 502 | -69,0 % | 16 301 | -49,6 % |
Daimler | 8693 | 25 716 | -66,2 % | 18 571 | -53,2 % |
FCA | 72 303 | 172900 | -58,2 % | 127 596 | -43,3 % |
Ford | 102 447 | 194 219 | -47,3 % | 169 012 | -39,4 % |
GM | 141 874 | 233 682 | -39,3 % | 169 952 | -16,5 % |
Honda | 55 249 | 125 775 | -56,1 % | 77 153 | -28,4 % |
Hyundai | 28 655 | 57 025 | -49,8 % | 36 087 | -20,6 % |
Kia | 30 538 | 51 385 | -40,6 % | 45 413 | -32,8 % |
Nissan | 28 814 | 95 698 | -69,9 % | 77 655 | -62,9 % |
Subaru | 24 500 | 57 288 | -57,2 % | 32 611 | -24,9 % |
Tesla | 3816 | 10 600 | -64,0 % | 13 400 | -71,5 % |
Toyota | 86 603 | 183 866 | -52,9 % | 133 198 | -35,0 % |
VW csoport | 28 391 | 51 748 | -45,1 % | 33 780 | -16,0 % |
Iparági átlag | 638 092 | 1 331 671 | -52 % | 990 332 | -35,6 % |