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 A csapból is az folyik, hogy a koronavírus járvány elleni védekezés gazdaságra gyakorolt hatása hasonló mértékű lehet, mint a vírus egészségügyi hatása. Első esetben persze „csak” pénzről, utóbbinál emberéletekről van szó, így az nem kérdés, hogy a szigorú intézkedéseket meg kell hozni, mégis sokkoló a TrueCar előrejelezése a 2020 áprilisában várható amerikai autó eladásokra. A legtöbb gyártónál 50% körüli visszaesés látható az előző év azonos hónapjához. A legnagyobb vesztes a Nissan, a BMW, a Daimler és a Tesla. A legkisebb visszaeséssel a General Motors számolhat, de még ez is közel 40%-ot jelent, ha a 2020 áprilisra várható adatokat 2019 áprilisához viszonyítjuk. 2020 márciussal összevetve az ehavi adatokat szintén csúnya számokat láthatunk. Ebben az összehasonlításban a Tesla szenvedte el a legnagyobb visszaesést, melynek oka részben a Tesla negyedévenként ciklikus gyártása és szállítása. Itt a Volkswagen csoport egy hajszállal jobb eredményt ért el, mint a GM. Gyártó 2020 április várható 2019 április változás (előző évhez) 2020 március változás (előző hónaphoz) BMW 8213 26 502 -69,0 % 16 301 -49,6 % Daimler 8693 25 716 -66,2 % 18 571 -53,2 % FCA 72 303 172900 -58,2 % 127 596 -43,3 % Ford 102 447 194 219 -47,3 % 169 012 -39,4 % GM 141 874 233 682 -39,3 % 169 952 -16,5 % Honda 55 249 125 775 -56,1 % 77 153 -28,4 % Hyundai 28 655 57 025 -49,8 % 36 087 -20,6 % Kia 30 538 51 385 -40,6 % 45 413 -32,8 % Nissan 28 814 95 698 -69,9 % 77 655 -62,9 % Subaru 24 500 57 288 -57,2 % 32 611 -24,9 % Tesla 3816 10 600 -64,0 % 13 400 -71,5 % Toyota 86 603 183 866 -52,9 % 133 198 -35,0 % VW csoport 28 391 51 748 -45,1 % 33 780 -16,0 % Iparági átlag 638 092 1 331 671 -52 % 990 332 -35,6 % Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!