Endeavor néven jön az elektromos Kawasaki

Fél évvel ezelőtt már beszámoltunk arról, hogy a Kawasaki sportos elektromos motorkerékpáron dolgozik. Akkor még szinte semmilyen műszaki részlet nem volt ismert, de az elmúlt hetekben felkerült néhány rövid videó a Kawasaki Youtube csatornájára. A visordown.com cikkéből pedig néhány – hivatalosan egyelőre nem megerősített műszaki adat is kiderül.

Az első videóból megtudtuk a motor nevét: Kawasaki EV Endeavor, valamint feltűnik, hogy a gyártó klasszikus lánchajtást választott az erőátvitelhez. A motorra szerelt műanyag idomok ismerősek lehetnek a hagyományos hajtással szerelt Z400, Z650, valamint a Ninja 400 és Ninja 1000S modellekről. Elképzelhető persze, hogy a sorozatgyártású modell – remélhetőleg lesz ilyen – már saját alkatrészeket kap a villanykawa.

A második az elektromos hajtás jól ismert jellemzőjére, az álló helyzetből rendelkezésre álló maximális nyomatékra hívja fel a figyelmet. A beépített villanymotor teljesítménye mindössze 19 kW (26 Le). A villanymotorokról közismert, hogy röviden, egy-egy előzés idejére a névleges teljesítménynél lényegesen többre képesek, ami közúti használatban a kigyorsításoknál, előzéseknél nagy segítség, de egy sportmotorhoz azért picit kevésnek tűnik…

A harmadik rövidfilm címe Now Charging, ennek ellenére a töltési jellemzőkről nem tudunk meg semmi érdekességet. A CHAdeMO töltőcsatlakozó megléte már nem újdonság, ez pedig arra utal, hogy hosszabb túrák is vállalhatók lesznek a motorral.

A negyedik videó a motor Kawasaki sportmotorokhoz méltó kezelhetőségét hangsúlyozza. A regeneratív fékezést érdekes módon, egy hüvelykujjal kezelhető karral szabályozhatja a motoros.

Az utolsó klip végre valódi meglepetést tartogat. Az elektromos járművekre nem jellemző a sebességváltó. A Kawasaki EV Endeavor azonban sebességváltót kap, amely ráadásul nem is automata, hanem a klasszikus helyen, a bal lábnál helyezték el a váltókart. A négy fokozatú sebességváltó jelenléte már magyarázza, miért elég egy 19 kW teljesítményű villanymotor a sportos, dinamikus motorozáshoz.

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.