Audi töltőkonténer 1 MWh akkuval

Az Audi e-tron a mai elektromos autó kínálatban töltési teljesítményt tekintve kétségtelenül dobogós helyen áll. A gyors töltéshez persze nélkülözhetetlen ezt a képességet kiszolgálni képes töltőinfrastruktúra. Az Ionity töltőállomások ilyenek, ezek telepítése azonban meglehetőségen költséges. Az 1 MW teljesítmény rendelkezésen tartásáért a legtöbb áramszolgáltató díjat kér. Egy autópálya melletti helyszínen, ahol sokan és gyakran használják az ultragyors töltőket hosszú távon megtérülhet egy ilyen beruházás.

Vannak azonban olyan helyszínek, ahol csak alkalomszerűen van szükség nagy töltési teljesítményre vagy sok autó egyidejű töltésére. Ilyen esetekben lehetnek hasznosak az akkumulátorral támogatott töltők. Láttunk már hasonló megoldást a Teslától is. Amerikában hálaadáskor mindenki útra kel, hogy meglátogassa rokonait, ennyi autóval pedig képtelen megbirkózni a hétköznapokban egyébkén bőséges Supercharger hálózat.

A Volkswagen és az E.ON is készített gyorsan telepíthető, a beépített akkunak köszönhetően kis hálózati táplálási igénnyel rendelkező, mégis nagy töltési teljesítményre képes 2 csatlakozóval ellátott DC töltőket. Az Envision Solar nevű cég Amerikában sziget üzemű napelemes rendszerben működő töltőt kínál, ez utóbbi természetesen nem alkalmas ultragyors egyenáramú töltésre, de olyan helyszínre, ahová nagyon időigényes vagy költséges az elektromos hálózat elvezetése hasznos megoldás lehet.

EZT OLVASTAD MÁR?  Környezetbarát gépjárművezető képzés
Az Audi töltőkonténeréről egyszerre 3 autó tölthet egyenként akár 150 kW teljesítménnyel (fotó: Audi)

Az Audi idén januárban a Davosban, a világgazdasági fórumon mutatta be konténerbe épített, akkuval támogatott töltő megoldását. Az Audi töltőkonténerében használt Audi e-tron akkukat alkalmaznak az energia tárolására. Egy konténer tárolási kapacitása körülbelül 1 MWh. Egyszerre három autó tölthet akár 150 kW teljesítménnyel a konténernél. Davosban három ilyen konténert helyezett el a német gyártó, melyek energiaellátását 100%-ban zöld energiával biztosították a helyi vízerőművek segítségével. Szükség is volt az ideiglenes töltők telepítésére, ugyanis az Audi már 33. éve a davosi rendezvény mobilitási partnere, idén pedig a rendezvényen szolgálatot teljesítő flotta 90%-a részben vagy teljesen elektromos autó volt.

Az Electrek alábbi kis videójában a konténerek üzembe helyezése is látható és azok belsejébe is bepillanthatunk. A konténerek felnyíló oldalfala ötletes megoldás, védelmet nyújt a tölteni kívánó autósoknak az időjárás viszontagságaitól. Talán egy továbbfejlesztett változatban még napelemeket is elhelyeznek majd a felnyíló oldalfalak miatt körülbelül háromszoros alapterületőre növekvő tetőn.

(forrás: Electrek)

Elektromos autót használsz?