A BMW i8 utódja is a koronavírus áldozata lehet

Magyarország számára a hét legszomorúbb híre a BMW háza táján a debreceni gyár megnyitásának halasztása. A sportos BMW autókért rajongók számára az Electrek híre legalább ennyire megrázó lehet.

A koronavírus és az azt követő gazdasági visszaesés hatásai miatt a BMW jelentős mértékben visszafogja a fejlesztési költségeket. Korábban ugyan felreppentek már olyan hírek, hogy a hibrid BMW i8 utód nélkül szűnhet meg, tavaly nyáron azonban leleplezték a Vision M Next tanulmányautót.

Az M Next az i8-hoz hasonlóan egy konnektorról tölthető hibrid hajtásrendszert kapott. Az autó összkerék, valamint hátsó kerék meghajtással egyaránt képes üzemelni. A koncepcióautóban a villanymotort turbófeltöltővel ellátott négyhengeres benzinmotor támogatja. A rendszerteljesítmény 441 kW (600 Le), amely 300 km/h csúcssebességre képes. A BMW Vision M NEXT gyorsulása mindössze 3 másodpercet igényel álló helyzetből 100 km/h sebességre. A sportos koncepció egy BOOST+ üzemmódot is kapott, amely gombnyomásra extra teljesítményt biztosít. Az autó tisztán elektromos üzemmódban akár 100 km megtételére elegendő akku kapacitást kapott.

Bár volt róla szó, hogy talán tisztán elektromos változat is készülhet belőle, német sajtóértesülések szerint sajnos úgy tűnik, hogy a BMW M Next koncepción alapuló sportautó is a költségcsökkentés áldozata lehet.

EZT OLVASTAD MÁR?  Így áll a NEXT-E Magyarországon és a régióban
BMW M Next Vision (fotó: BMW)

 

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.