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 Akár 50 °C-os hőmérsékleten is képes folyamatosan fenntartani az 500 A-es áramerősséget a Huber+Suhner legújabb töltőkábele, mely 1000 V-os feszültség mellett 500 kW-os teljesítménnyel lenne képes villámtölteni az elektromos autókat, ha lenne olyan modell, mely képes ennek befogadására. A jelenlegi leggyorsabb, kereskedelmi forgalomban lévő töltőoszlopok még csak legfeljebb 350 kW-on tudják átadni az elektromosságot a személyautóknak, ami még így is több, mint amit a piacon lévő villanyautók ki tudnak használni. Egyelőre még a Porsche 800V-os akkumulátora sem képes teljesen kihasználni a lehetőségeket, de ez a magasfeszültségű rendszer még csak most ezután fog elterjedni, többek között a Hyundai és Kia villanyautóiban, de a General Motors is 800V-os technológiát telepít elektromos Hummerjébe. Már a 350 kW-os villámtöltés is bőven elegendő lenne egy autópálya menti pihenő során, de az 500 kW azt jelentené, hogy átlagosan mintegy 3 perc alatt 100 kilométernyi hatótáv kerülne a járműbe. A Huber+Suhner RADOX HPC500-as töltőkábele a korábbi, HPC400-as család teljesítményét és dizájnját vitte tovább, olyan újításokkal, mint az IP67-es védettségi osztály a csatlakozóra, használatra kész mérőrendszerre való lehetőség, valamint cserélhető érintkezők a hosszabb élettartam érdekében. A folyadékhűtéses kábelekhez a svájci vállalat egy új 24V-os hűtőegységet fejlesztett, ez biztosítja a hőmérséklet szabályozását és a folyamatos 500 amperes töltést. A korábbiakhoz képest a normál üzemi működés zajszintje is alacsonyabb lett a hűtőfolyadék-szivattyú és a hőcserélő ventilátorainak sebességének optimalizálásával. Ezen felül a töltőfej is 20%-kal könnyebb, a kábel pedig rugalmasabb, mint az előző generációk esetében. A RADOX HPC500 CCS1 és CCS2 csatlakozóval is elérhető, hiszen a gyártó az Electrify America beszállítója az amerikai kontinensen, de egyúttal európai töltőhálózatok kiépítésében is partner. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!