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
auto
2024. 04. 24. szerda

Kevesebb mint egy éven belül megkezdődik a Hyundai 45 európai értékesítése, legalábbis erről posztolt a Facebookon a közismert német autókereskedő, az Auto Sangl. Azt már régóta tudjuk, hogy 2021-ben a Kia crossovere mellé a Hyundai is küld egy tisztán elektromos meghajtású modellt ebbe a szegmensbe, amelynek alapját a 2019-es frankfurti IAA rendezvényen bemutatott 45 koncepció adja, ám úgy tűnik, a németek ennél részletesebb információval rendelkeznek, és azt állítják, a sorozatgyártás 2021 januárjában kezdődik, a kiszállításra pedig március/áprilisig kell várni.

Az elektromos hajtáslánc specifikációit illetően egyelőre semmi hivatalosat nem tudunk: az Auto Motor und Sport német autós magazin keddi cikkében emlegetett pletykák szerint 64 kWh-s aksi kerül a villanyautóba, ami 450 kilométeres hatótávhoz elegendő. Az Auto Sangl ezzel szemben úgy tudja, hogy a jármű 58 és 73 kWh kapacitású akkumulátorral érkezik, de várható hatótávot nem említ. Korábbi cikkeinkben mi is megírtuk, hogy az E-GMP (Electric-Global Modular Platform) dedikált elektromos padlólemezzel bevezetésre kerül a 800V-os technológia a Hyundai (és a Kia) villanyautóiba, ezt pedig a kereskedés bejegyzése is alátámasztja: a 45 állítólag 200 kW-os DC villámtöltési teljesítménnyel érkezik, így alig 15 perc alatt feltölthető 80%-ra.

A minap kémfotók is felkerültek az internetre a 45-ről, amelyek ugyan nem fednek fel lényeges dizájnelemeket, de azt láthatjuk, hogy az autó még most sem lett sokkal „crossoveresebb”, mint az 1974-es Hyundai Pony Coupenak emléket állító tanulmány. Az erőteljesen kompakt megjelenés ellenére azonban tágas utastérre számíthatunk a 4,63 méteres hosszhoz, 1,89 méteres szélességhez, és 1,60 méteres magassághoz társuló szokatlanul nagy, 3,0 méteres tengelytávnak köszönhetően.

A modell értékesítését még nem jelentette be a Hyundai, ám az Auto Sangl már megnyitotta a foglalást 450 eurós visszatérítendő foglaló kifizetésével.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.