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
auto

A Tesla kaliforniai márka, nem tesztelik le a télre…

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

… vagy legalábbis ez a közvélekedés. Persze nem hibáztatható a felületes szemlélő, ha hasonlókat gondol, hiszen voltak hírek a sós hólében hónapok alatt szétrohadó autókról, a nagy esőben elázó csomagtartóról, meg a hidegben befagyó kilincsekről, töltőnyílásokról is.

Persze a mi olvasóink pontosan tudják, hogy ez inkább betudható a Tesla szerényebb erőforrásainak és autóipari léptékkel brutális fejlesztési tempójának, mintsem a téli tesztek nélkülözésének. És nyilván ez nem magyarázkodás, csak a magyarázat keresése, mert azért 15-30 millióért ugyan már ne rohadjon, ne ázzon, ne fagyjon le. Meg hát azért azt is tudjuk, hogy más márkák sem mentesek festési problémáktól, más szedánnak is be tud folyni a csomagtér fedeléről a víz ha szakadó esőben nyitják ki azt, és mostanra már ingyenes gumi sárfogókkal orvosolták a korróziós gondot, egy nagyobb gumitömítéssel pedig megoldották a csomagtér fedél problémáját is.

Forrás: JerryRigEverything / Youtube

Nem fizetnek a hirdetésért

Mégis a kép már él a fejekben, hogy ja kérem, hogy na ugye-ugye, Kalifornia, sunshine happy, ezek a szörfös fiúk azt sem tudják mi az a tél. (Közben azért találjuk ki közösen, melyik országban van az európai Teslák közel fele és ott szokott-e hideg lenni).

Forrás: JerryRigEverything / Youtube

Így aztán nem csoda, ha a cég marketingesei kapnak az alkalmon, amikor el lehet vinni a Youtube egyik leghíresebb tech tesztelőjét, a telefon törős és karcolós videóiról (is) ismert Zack Nelsont a Jerry Rig Everything csatorna arcát egy kis ingyen hírverésre. Ha valaki nem ismerné, Zack azzal vált ismertté, hogy kemény mechanikai teszteknek vet alá új, többnyire számítástechnikai termékeket. Leteszteli mennyire karcálló a kijelző, mennyire hajlik meg a kütyü váza, szétbontja és elmagyarázza, hogy van összerakva és merre vannak a sérülékeny pontok, a tervezési hibák. Már közel 6 milliós a Youtube csatorna tábora, videóit pedig több mint egymilliárdszor játszották le.

Forrás: JerryRigEverything / Youtube

Most Zack a Tesla jóvoltából eljutott a cég sarkköri tesztpályájára és arról forgatott videót, hogyan viseli a körülményeket a Model Y és a Model 3. Meg egy-két photobomb erejéig feltűnik még a legnagyobb tesó is – csak, hogy a kamionsofőrök is megnyugodjanak, hogy bizony keményen nyúzzák azokat a Semi prototípusokat is.

Az alábbi videóból többek között megtudhatjuk, hogyan változtatott a Tesla a Model 3 kilincsén, hogy könnyebb legyen megmozdítani, ha lefagyna a mínusz 30 fokos hidegben – egyszerű a trükk: meg lehet nyomni kicsit a másik oldalán is, így oda-vissza mozgatva könnyebben törik a jéghártya. De hasonló okokból lett fűtött a töltőnyílás fedele alatti rész is, hisz így már nem fagyhat le a mozgó rész és nem fagy bele a töltőfej sem a konnektorba.

Forrás: JerryRigEverything / Youtube

Arról is látunk teszteket, hogyan viselkedik az autó amikor 2 kerék jégen, két kerék hideg aszfalton van és mindeközben egy 20%-os emelkedőn kell elindulni felfelé. Köröznek kikapcsolt hátsó, majd első motorral és kipörgésgátlóval is a havas jégen, hogy Zack el tudja magyarázni mennyivel jobb a villanyautók azonnal reagáló hajtáslánca az ilyen körülmények között, hiszen a számítógép milliszekundumonként tudja állítani az erőelosztást a két motor, a két tengely között, miközben a kerekeket is egyenként fékezi. Persze ezeket alapjaiban tudják a modern belsőégésű motoros kocsik is, de az elektromos autóknál nem kell várni a motor felpörgésére, a váltó kapcsolására, minden teljesítmény azonnal elérhető és ez nem csak gyorsulós-sikítós Youtube videókra jó.

Szóval igen. Nem fizetnek a reklámért. Ingyen van.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás