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 Az elmúlt hónapban körbejárta a globális médiát a hír, miszerint hatalmasat zuhantak a Tesla kínai eladásai áprilisban. Jött a világvége, csőd, na ugye, hogy megmondtuk előre káröröm – szóval csak a szokásos program. Aztán most meg hogy, hogy nem, hirtelen megháromszorozta az eladásokat a cég. Mondjuk miért. Nem, ilyen szín nincs gyárilag. Ez a Deluxe Wraps műve. Forrás: Facebook / Deluxe Wraps Borítékolható volt Páran próbálták azzal magyarázni az áprilisi kínai visszaesést, hogy ez csak a Tesla eladások szokásos ciklikussága, hiszen a negyedév elején mindig gyengébbek a számok a gyártás és szállítás ütemezése miatt, de ez Kínára nézve már egyre kevésbé állja meg a helyét. Az alap Model 3 verzióknál már év eleje óta a sanghaji gyár látja el a hazai piacot, így csak a nagyobb hatótávú változatok, illetve az S és az X jönnek Amerikából. De akkor mi történhetett? Nos a magyarázat pofonegyszerű, ugyanis volt két fontos tényező ami miatt borítékolható volt az eredmény. Először is, mindenki várta, hogyan és mikortól változik a kínai villanyautó támogatási rendszer, amikor pedig kijött a kommunikáció, nyilvánvaló volt, hogy a Teslának árat kell majd csökkentenie, hogy újra beférjen a keretbe. Aki ezután rácsodálkozott az eladási számok alakulására, annak javasolnánk nézze meg a magyar villanyautó eladási számokat azokban a hónapokban amikor szünetelt az állami támogatás, hadd lepődjön meg újra. Nyilván mindenki kivárt, senki nem a saját pénztárcája ellensége. Másodszor, lehetett tudni, hogy hamarosan beindul a Long Range verziók helyi gyártása is, ami további árcsökkenést hoz majd a kínai piacon. Nyilván ezek a vásárlók is kivártak. Így aztán az árcsökkentés, az állami támogatás rendeződése és újabb verziók helyi gyártásának megkezdése után már nem meglepő, hogy az áprilisi 3600 után májusban már 11 ezer 3-as fogyott az ázsiai országban. Nehéz lesz a június Európában Ha kicsit közelebb jövünk hazánkhoz, akkor azt látjuk, hogy a meglepően jó első negyedév után elsőre normálisnak tűnnek a Tesla áprilisi és május eladásai Európában, hiszen hasonlóak januárhoz és februárhoz. Ha jobban megnézzük az adatokat, akkor azonban sötét fellegek látszanak az égen. Igaz ez a vihar megint csak nem kell, hogy meglepje olvasóinkat – elég majd ha a mainstream média pánikol és csodálkozik. Európában még épül a Tesla gyára, így ide minden autót Kaliforniából szállítanak – a fremonti üzem pedig május közepéig állt a járványügyi helyzet miatt. A negyedév eleje mindig kritikus a Teslánál, hiszen itt van egy nagyjából 6 hetes ablak amíg az Amerikán kívüli piacoknak gyártanak, hogy még az időszakon belül át is tudják adni a kocsikat (és lekönyvelhessék a bevételt). Pechükre pont ebben az időszakban, március 23. és május 18. között állt le a termelés – mármint hivatalosan, mert azért Musk már előző pénteken elkezdte felfuttatni a gyártósorokat. * a májusi adatban van egy hajszálnyi becslés a még hiányzó piacok okán, de ez csak egy 100-150 autónyi rész. A jelenlegi információk szerint – köszönjük a megszállottaknak a gyűjtést! – egy hajó azért így is eljut Európába, mert a május 28-án kihajózott Grand Venus június 18-án érkezik a belga Zeebrugge kikötőjébe. Becslések szerint nagyjából 7-8 ezer autójuk lehetett raktáron a kontinensen a negyedév elején, amelyek a vírus miatt bennragadtak, a tulajdonosukra várva. Ehhez maximum 3-4 ezer jöhet még ezen a hajón, így a negyedév vége valahol 10-11 ezer környékén lesz majd Európában, ami nagyjából fele az ilyenkor szokásosnak. Áprilisban és májusban kb. 5600 autót szállítottak ki Európában, ami alig kevesebb mint a 6000-es január-februári darabszám, de a szokásos negyedév végi nagy hajrá most elmarad. Az általam historikusan hihetőnek tartott amatőr becslések jelenleg globálisan 82 ezer Tesla kiszállítását valószínűsítik a második negyedévben, ami enyhe visszaesés a Q1-hez képest, de a helyzetre tekintettel abszolút nem lenne rossz. Ha azonban nem lesz újabb leállás, akkor a következő negyedév már jobban alakulhat – a cég egyelőre optimistának tűnik az európai eladásokat illetően, mivel a legutóbbi árcsökkentésből csak kontinensünket hagyta ki. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!