Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Egy újonnan aláírt szállítási szerződéssel 100%-ra nőtt a megújuló forrásból származó elektromosság aránya a Volvo legnagyobb kínai gyárát működtető energiamixben, évi mintegy 11 000 tonna szén-dioxid kibocsátását megelőzve a járművek termelése során. A csengtui létesítmény eddig sem tartozott a legszennyezőbb autógyárak közé, hiszen a mostani megállapodásig 70%-ban támaszkodott tiszta elektromosságra, ám a kínai kormány eltökélt szándéka csökkenteni az iparhoz köthető üvegházhatású gázok emisszióját, és a Volvo klímavédelmi intézkedési között is jól mutat a maradék 30 százalék megtisztítása. Az elektromosság körülbelül kétharmada a közeli vízerőműből érkezik, míg a maradék napelemekből, szélturbinákból, és más megújuló forrásokból származik. A kínai tulajdonban lévő svéd autógyártó 2025-re teljes egészében klímabarát módon szeretné előállítani autóit, s már jó úton halad ezen célkitűzés teljesítése felé, hiszen a mostani mérföldkővel a globális gyártóhálózatát 80%-ban megújuló energia táplálja. A Volvo állítása szerint Európában már nincs is olyan gyára, melynek termelése az áramellátáson keresztül hozzájárulna az éghajlatváltozáshoz. A 2040-re kitűzött teljes vállalati klímasemlegesség azonban még odébb van, hiszen ahhoz az is szükséges, hogy a járművei életciklusának egyetlen szakaszához se tartozzon kibocsátás, azaz a Volvonak le kell mondania a belsőégésű motor használatáról. Hosszú távon ez is tervbe van véve, de 2025-re egyelőre csak az összes értékesítés felét teszik majd ki a tisztán elektromos meghajtású modellek. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!