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 Egy újonnan aláírt szállítási szerződéssel 100%-ra nőtt a megújuló forrásból származó elektromosság aránya a Volvo legnagyobb kínai gyárát működtető energiamixben, évi mintegy 11 000 tonna szén-dioxid kibocsátását megelőzve a járművek termelése során. A csengtui létesítmény eddig sem tartozott a legszennyezőbb autógyárak közé, hiszen a mostani megállapodásig 70%-ban támaszkodott tiszta elektromosságra, ám a kínai kormány eltökélt szándéka csökkenteni az iparhoz köthető üvegházhatású gázok emisszióját, és a Volvo klímavédelmi intézkedési között is jól mutat a maradék 30 százalék megtisztítása. Az elektromosság körülbelül kétharmada a közeli vízerőműből érkezik, míg a maradék napelemekből, szélturbinákból, és más megújuló forrásokból származik. A kínai tulajdonban lévő svéd autógyártó 2025-re teljes egészében klímabarát módon szeretné előállítani autóit, s már jó úton halad ezen célkitűzés teljesítése felé, hiszen a mostani mérföldkővel a globális gyártóhálózatát 80%-ban megújuló energia táplálja. A Volvo állítása szerint Európában már nincs is olyan gyára, melynek termelése az áramellátáson keresztül hozzájárulna az éghajlatváltozáshoz. A 2040-re kitűzött teljes vállalati klímasemlegesség azonban még odébb van, hiszen ahhoz az is szükséges, hogy a járművei életciklusának egyetlen szakaszához se tartozzon kibocsátás, azaz a Volvonak le kell mondania a belsőégésű motor használatáról. Hosszú távon ez is tervbe van véve, de 2025-re egyelőre csak az összes értékesítés felét teszik majd ki a tisztán elektromos meghajtású modellek. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!