Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A Mercedes-Benz bemutatta népszerű tisztán elektromos meghajtású eCitaro buszának csuklós változatát, mely nemcsak nagyobb utasteret, de jelentős akkumulátor-technológiai fejlesztéseket is bevezet a Citaro-buszcsalád kibocsátásmentes vonalába. A maximálisan 146 férőhelyes, eCitaro G elnevezésű csuklós busz ugyanazokkal az akkucellákkal kerül piacra az év végén, mint a két évvel ezelőtt bemutatott 12 méter hosszú eCitaro, de nem sokkal azután megkapja az NMC cellák egy újabb generációját, ami 292 kWh-ról 396 kWh-ra növeli a jármű akkumulátorának kapacitását a Daimler közleménye szerint. A hatótáv is eszerint nő, de azt nem pontosította a vállalat, hogy mennyit tudnak majd elmenni az elektromos buszok az új technológiával. Elektromos buszt tesztel a BKV A következő nagy lépés a szilárdtest akkumulátorok bevezetése lesz az eCitaro G buszokban, amelyet a németek már 2018-ban emlegettek, akkor viszont az idei évre ígérték ezek megjelenését. A Daimler most nem adott meg újabb határidőt, de a legújabb információk alapján 2021-nél hamarabb biztosan nem lesz megvásárolható az elektromos busz szilárdtest aksival. A szilárd elektrolittal működő lítium-ionos technológia előnye a magasabb energiasűrűség és hosszabb élettartam, de a Daimler azt is hozzáteszi, hogy ennek gyártásához már nem lesz szükség kobaltra, nikkelre, vagy mangánra. Hét szilárdtestes akkucsomaggal az eCitaro G akkukapacitása 441 kWh-ra növekszik. Ezzel párhuzamosan továbbra is elérhető lesz majd az NMC cellás megoldás, hogy melyik szolgáltatónak melyiket érdemes választania, az legfőképpen azon fog múlni, hogyan fogják tölteni a buszokat. Az eCitaro G-re már több mint 60 megrendelés érkezett fél tucat településről. Ezek egyike Wiesbaden, ahol 41 villanybuszt szilárdtest akkumulátorral választott a szolgáltató. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!