A Mercedes-Benz bemutatta népszerű tisztán elektromos meghajtású eCitaro buszának csuklós változatát, mely nemcsak nagyobb utasteret, de jelentős akkumulátor-technológiai fejlesztéseket is bevezet a Citaro-buszcsalád kibocsátásmentes vonalába. A maximálisan 146 férőhelyes, eCitaro G elnevezésű csuklós busz ugyanazokkal az akkucellákkal kerül piacra az év végén, mint a két évvel ezelőtt bemutatott 12 méter hosszú eCitaro, de nem sokkal azután megkapja az NMC cellák egy újabb generációját, ami 292 kWh-ról 396 kWh-ra növeli a jármű akkumulátorának kapacitását a Daimler közleménye szerint. A hatótáv is eszerint nő, de azt nem pontosította a vállalat, hogy mennyit tudnak majd elmenni az elektromos buszok az új technológiával. Elektromos buszt tesztel a BKV A következő nagy lépés a szilárdtest akkumulátorok bevezetése lesz az eCitaro G buszokban, amelyet a németek már 2018-ban emlegettek, akkor viszont az idei évre ígérték ezek megjelenését. A Daimler most nem adott meg újabb határidőt, de a legújabb információk alapján 2021-nél hamarabb biztosan nem lesz megvásárolható az elektromos busz szilárdtest aksival. A szilárd elektrolittal működő lítium-ionos technológia előnye a magasabb energiasűrűség és hosszabb élettartam, de a Daimler azt is hozzáteszi, hogy ennek gyártásához már nem lesz szükség kobaltra, nikkelre, vagy mangánra. Hét szilárdtestes akkucsomaggal az eCitaro G akkukapacitása 441 kWh-ra növekszik. Ezzel párhuzamosan továbbra is elérhető lesz majd az NMC cellás megoldás, hogy melyik szolgáltatónak melyiket érdemes választania, az legfőképpen azon fog múlni, hogyan fogják tölteni a buszokat. Az eCitaro G-re már több mint 60 megrendelés érkezett fél tucat településről. Ezek egyike Wiesbaden, ahol 41 villanybuszt szilárdtest akkumulátorral választott a szolgáltató. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!