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
auto
2024. 03. 29. péntek

Meghozta a döntést a FIA a Formula E 2019/2020-as szezonjának sorsáról: a koronavírus miatt márciusban felfüggesztett évad augusztusban folytatódik, ám az utolsó futamokhoz a versenysorozat szakít a belvárosi pályákkal, és egyetlen helyszínen, a 2008-ban bezárt Berlin Tempelhof repülőtéren csapnak össze a pilóták a kupáért. A Formula E hatodik szezonjában idáig öt futamot láthattak a nézők, amelyek után a portugál Antonio Felix da Costa került az élre, de a DS-Techeetah versenypilótája csupán 11 ponttal vezet a Jaguar reménysége, Mitch Evans előtt.

A német főváros történelmi jelentőségű repülőterén összesen hat futam áll majd a versenyzők rendelkezésére feljebb küzdeniük magukat a tabellán, a hátralévő versenyeket a FIA párokba osztotta: augusztus 5/6, 8/9, és 12/13. Minden második futam után átrendezik a pályát a szervezők, azaz egy pályakialakításon kétszer küzdenek meg a pilóták. A FIA abban bízik, hogy ez a megoldás különböző stratégiák bevetésére ösztönzi csapatokat, és a körülményekhez képest is sikerül a Formula E versenyekre jellemző kiszámíthatatlanságot és izgalmakat megteremteni. Az első négy pozíciót birtokló pilóták között egyébként kisebb pontkülönbség van, mint amennyit egy futammal lehet szerezni, tehát az évad tartogathat még meglepetéseket.

A berlini futamok nézők nélkül fognak lezajlani, éppen emiatt választották a szervezők a Tempelhof repülőteret, hiszen így a verseny területét könnyedén el lehet keríteni és a belépést ellenőrizni, s nem kell attól tartani, hogy az elektromos versenyautók kíváncsiskodók tömegeit fogják a pálya szélére vonzani, növelve a Covid-19 terjedésének kockázatát. A német kormány előírásai szerint a versenyeken maximum 1000 fő lehet jelen, beleértve a csapatok beszállítóit és az orvosi személyzetet. Maszk viselése és a megfelelő távolság tartása mindenki számára kötelező lesz.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.