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
auto
2024. 07. 27. szombat

A Seat tavaly ősszel bejelentette, hogy az autógyártás mellett a városokban egyre népszerűbb mikromobilitási eszközök piacán is megjelenik, és bemutatta a márka történetének legelső tisztán elektromos motorkerékpárját, valamint egy vadonatúj elektromos rollert is, melyek az új üzleti terület első termékei lesznek. A spanyolok azóta tovább pofozgatták mindkét kétkerekűt, koncepció formából sorozatgyártásra kész változattá alakítva őket. A dizájn módosítása leginkább a robogón látszik, ami magára kapott egy kerek fényszórót, és a korábbi cuki külsőt egy kissé szigorúbb megjelenés váltotta fel.

Ez a cukiság itt a Seat villanyrobogója

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

Az eScooter felvette az MÓ eScooter 125 nevet, melyben a szám arra utal, hogy az elektromos hajtáslánc teljesítménye szerint a jármű egy hagyományos meghajtású, 125 köbcentis robogónak felel meg. A koncepcióhoz képest kicsit változtak a specifikációk, a hátsó kerékbe integrált, 240 Nm nyomaték leadására képes elektromos motor csúcsteljesítményét ugyanis most 9 kW-ban határozza meg a Seat a korábbi 11 kW helyett, így a végsebesség is kicsit kevesebb, 95 km/h. A városi közlekedés során ennél bizonyára fontosabb adat a 0-ról 50 km/h-ra való gyorsulás, ami 3,9 másodperc alatt van meg a robogónak. A hatótáv nőtt az eddig emlegetetthez képest, az 5,6 kWh-s aksi 125 kilométeres utazásra elegendő újratöltés nélkül, amely egyébként történhet utcai töltőállomásokon, vagy az egyszerűség kedvéért az aksit ki is vehetjük, hazavihetjük, és otthon feltölthetjük a hálózatról.

A kivehető akkumulátoros megoldást elsősorban a robogómegosztó szolgáltatása miatt választotta a Seat, hiszen más hasonló platformok tapasztalatai alátámasztják, hogy az akkucsere ebben a szegmensben kiválóan működik. A márka saját elektromos robogómegosztója júliusban indul Barcelonában. A közösségi használatra szánt járművek az alábbi exkluzív Dark Aluminium festéssel lesznek elérhetők.

A rollert MÓ eKickScooter 65 névre keresztelte a Seat, ami a hatótávra utal: az 551 Wh-s akkupakk körülbelül 65 kilométer megtételét engedi egy feltöltéssel. A névleges teljesítmény 350 W, de a végsebességet a biztonság és a szigorú szabályozások miatt 20 km/h-ra korlátozta a gyártó. Az elektromos rollerből kapható lesz egy 25 kilométeres változat is MÓ eKickScooter 25 néven.

Azt egyelőre nem pontosította a Seat, hogy mikor indul a sorozatgyártás és a villany-kétkerekűek forgalmazása.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.