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
auto
2024. 04. 27. szombat

A családi SUV-k szegmense olyannyira népszerűnek bizonyul, hogy már a kisméretű, városi autókat gyártó Mini is itt próbál új vásárlókat szerezni, és egyből két, terepjáró kialakítású modellen is dolgozni kezdett – ezek gyártása és piaci bevezetése alighanem a legnagyobb változás lesz a brit márka történetében az ezredforduló óta, amikor is a BMW tulajdonába került. Legelőször a brit Autocar számolt be róla müncheni forrásokra hivatkozva, hogy a nagyobbik autó egy belsőégésű motorral felszerelt SUV lesz, míg a kisebbik, inkább crossoveres vonalakat hordozó modell tisztán elektromos meghajtással érkezik.

Állami támogatással: MINI Cooper SE

Tavaly nyáron, néhány nappal a Mini legelső sorozatgyártott villanyautójának premierje után arról írtunk, hogy Kínában a BMW és a Great Wall Motors által közös vállalkozásként működtetett Spotlight Automotive fejlesztőinek kezei között készül egy újabb elektromos kisautó, a 2011-ben bemutatott Rocketman háromajtós ferdehátú koncepció alapján. Ennek a modellnek a megvalósítása elvileg továbbra is tervben van, ám most úgy tűnik, hogy a kínaiak első Mini villanyautója mégsem ez lesz, hanem egy BMW X1 méretű ötajtós crossover. Az alap teljesen új lesz, a német és a kínai cég közösen fejleszti, az akkucsomag pedig a(z) SVOLT kobaltmentes celláiból fog felépülni az Autocar információi szerint. Az sem kizárt, hogy a Kínában fejlesztett technológiából születik majd meg az utód a BMW i3 számára.

Készül még egy tisztán elektromos MINI

Az elektromos Mini crossover gyártása a jelenleg épülő zhangjiagangi létesítményben fog történni Sanghajtól körülbelül 140 kilométerre, de a kínai piac mellett Európában is elérhető lesz. A gyár a tervek szerint 2022-ben készül el, és kezdetben évi 160 000 kész autót fog kibocsátani magából.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.