Az elektromos autó állami támogatás májusi bejelentésekor az ITM azt ígérte, hogy a folyamat gördülékenyebben, gyorsabban halad majd, mint a korábbi esetekben. A másfél nap alatt beérkező pályázatok számát elnézve bevallom személy szerint nem bíztam ebben. Szerencsére a minisztérium megcáfolt, és ha az eredetileg tervezett 15 napos határidőt nem is minden esetben sikerült tartaniuk, csupán néhány napos késlekedéseket tapasztaltak a pályázók. Bizonyára rengeteg munka van mögötte, hiszen ők maguk is azzal számolhattak, hogy hónapok, akár évek alatt kell majd feldolgozni 1500-2000 pályázatot, nem pedig maximum 2 hét lesz rá.
Ilyen matricát kell az autóra ragasztani a 2,5 millió forintért
Az autóvásárlók többségének nem is jelentett problémát néhány nap késés, hiszen sokan még azt sem döntötték el melyik típust válasszák a 11 millió forint alá betuszkolt tucatnyi modell közül. Az a néhány szerencsés, aki készleten lévő autót, esetleg tesztautót választott izgatottan várta a támogatói okiratot, és mikor megkapta azonnal rohant volna a kereskedésbe, hogy mielőbb átvehesse az új elektromos autót. Azonban a támogatói okirat megléte csak az egyik feltétel, a kereskedőknek is regisztrálniuk kell a pályázati portálon. A kereskedői regisztráció nem csak egy internetes adatlap kitöltéséből áll, néhány dokumentumot papír alapon is be kell nyújtani, ezért időigényesebb folyamat.
Végre a folyamat elindulásáról számolhatunk be, hét cég már megjelent az IFKA honlapján a regisztrált kereskedők fül alatt, így minden esély megvan rá, hogy napokon belül tovább bővüljön a lista. Így akinek az autója már a kereskedésben van, hamarosan végre használatba veheti. Az előző pályázatban regisztrált kereskedők listáját az alábbi cikkben közöltük, ez természetesen csak tájékoztató jellegű, de a kereskedők többsége vélhetően ez alkalommal is felkerül majd a listára.
Állami támogatási programban regisztrált autókereskedők listája