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
auto
2024. 04. 26. péntek

Otthoni energiatárolókká válhatnak az elektromos Audik

Közös kísérleti projektet indított az Audi és a Hager Group, melynek célja a kétirányú töltés megvalósítási lehetőségeinek kutatása a háztartásokban hálózatra csatlakoztatott villanyautókkal. A V2G (Vehicle-to-Grid) technológia már más autógyártók érdeklődését is felkeltette, a Nissan évek óta teszteli saját rendszereit, nemrég pedig a Renault is csatlakozott hozzá, hiszen a nagy kapacitású akkumulátorok megjelenésével az autók többé már nem csupán közlekedési eszközök, hanem mozgó energiatároló egységekként is jelen vannak az életünkben. Az ebből adódó lehetőségek intelligens kihasználása lehetővé tenné például az ipari energiatároló berendezések kapacitását meghaladó megújuló energiamennyiség elraktározását, növekedne a villamosenergia-hálózat stabilitása, csökkennének az energiaárak, és nem utolsó sorban a klímának is jót tenne a tiszta elektromosság magasabb fokú felhasználása a már legyártott akkumulátorok által.

Villanyautók adnak áramot egy holland stadionnak

Az Audi és partnere elsősorban a háztartásokra fókuszál, ahol a kétirányú töltés elve ugyanez, csak kisebb rendszerben. A villanyautó nemcsak felvenné az elektromosságot a fali töltőn keresztül, hanem képes lenne ezt visszatáplálni a hálózatba a háztartás fogyasztását fedezve. Ideális esetben mindezt úgy tenné, hogy a változó energiaárakat is figyelembe venné, azaz akkor töltené tele (vagy a beállított töltöttségi szintre) az akkumulátorát, amikor ezt olcsón meg tudja tenni, és akkor adná vissza az eltárolt áramot, amikor az drágábban érkezne a hálózatból.

Hollandiában kétirányú töltőhálózat épül

Elméletben egyszerűnek hangzik, de a technológia széles körű elterjedése még várat magára. Az Audi egy átalakított e-tron modelljén teszteli a kétirányú töltést saját V2H (Vehicle-to-Home) rendszerében egy 12 kW teljesítményű DC fali töltővel, és 9kWh otthoni energiatároló egységgel. A töltési technológia állítólag már sorozatgyártáshoz közeli, az viszont nem derült ki az autógyártó közleményéből, hogy hogyan folytatódik a projekt, és mikor lesznek képesek elektromos modelljei energiát átadni a hálózatnak.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.