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
auto
2024. 04. 16. kedd

Tegnap Dr. Andreas Wendt, a BMW igazgatótanácsának tagja a bajor gazdasági és regionális fejlesztési miniszter társaságában megnyitotta a vállalat új gyártólétesítményét Landshut városában, amely egy több mint 50 millió eurós beruházást követően számos innovatív alkatrész termelésének ad majd otthont a BMW iNEXT számára. A Münchentől körülbelül 70 kilométerre fekvő településen készülnek többek között a tisztán elektromos SUV veséi, amelyek a hagyományos meghajtású modellek példájával ellentétben nem a motor hűtését szolgáló rácsozatként jelennek meg az autó elején, hanem egy fejlett technológiát integráló összefüggő panelként. A 2021-ben Dingolfingban gyártásba vonuló iNEXT a BMW legelső olyan villanyautójaként jelenik meg, melyet a mérnökök felkészítenek a teljes önvezetésre, az ehhez szükséges hardverek (kamerák, radarok és érzékelők) bújnak meg a vesékben.

A Landshut Lightweight Construction and Technology Center (LuTZ) által kifejlesztett vesepanelek mellett itt gyártják majd az utastér és a hajtáslánc bizonyos részeit, valamint a szénszálas anyagokat tartalmazó szerkezeti elemeket is. Az ötödik generációs eDrive hajtáslánc villanymotorját, teljesítményelektronikáját, és váltóját elszállásoló vázhoz szintén itt történik a fém öntése, a megmunkálás viszont már az osztrák dolgozók feladata.

Ausztriában gyártják az elektromos BMW-k újdonságát

A „hűtőrács” egyébként egy kifejezetten érzékeny vonása lesz az iNEXT-nek, nemcsak azért, mert ez biztosítja az önvezetés technológiai alapját, hanem mert ez az a dizájnelem, ami az egyik legnagyobb mértékben befolyásolja a jármű külső megjelenését. Az már a 2018-ban bemutatott koncepció változaton is látszott, hogy az elektromos terepjáróval a BMW egy teljesen új stílusirányba vinné el a márka jellegzetes veséinek kialakítását, ez azonban nem igazán tette boldoggá a rajongókat. A képek alapján gyaníthatjuk, hogy a furcsa, egybefüggő vesék maradnak, de azért érdemes várni a gyártási változat premierjéig, mielőtt ítéletet mondunk az iNEXT felett.

Bemutatkozott az iNEXT, a villanyos BMW-k technológiai úttörője

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.