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 Egyre több tanulmány bizonyítja, hogy még Európa legszennyezőbb energamixszel rendelkező országaiban (pl. Lengyelország) is lényegesen kisebb az elektromos autók teljes élettartamra vetített káros anyag kibocsátása, mint a hagyományos motorral gyártott autóknak, a gyártást és ártalmatlanítást egyaránt beleszámolva. Nem igaz tehát az a vád, hogy a villanyautó csak áthelyezi a szennyezést a zsúfolt belvárosokból az erőművekbe, bár ha így lenne is tisztább levegőben élhetnénk. Az üzemeltetés mellett szerencsére az autók előállítása is egyre kisebb káros anyag kibocsátást jelent. A Volkswagen az ID.3 kapcsán többször jelezte, hogy karbonsemleges gyártásra készül, ennek szellemében modernizálták például a zwickaui üzemet is. A gyártás mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégek a környezetbarát logisztikára is. A közelmúltban beszámoltunk arról, hogy a Volvo a kamionos autószállítás helyett a vasútra koncentrál, most pedig a Volkswagen adott ki egy sajtóközleményt hasonló témában. A Volvo kamionokról vonatra vált A Volkswagen csoport alapanyag és kész jármű szállítmányainak 53%-át végzik vasúton, 2022-re ezt az arányt azonban 60 százalékra kívánják növelni. Ezen kívül 2021 elejére el kívánják érni azt is, hogy a vasúti szállítmányozáshoz 100%-ban zöld villamos energiával meghajtott vasúti járműveket használjanak. A német villamosenergia mixet alapul véve a fenti átállásnak köszönhetően évente 26 700 tonnával csökken a logisztikához köthető széndioxid kibocsátás. A Volkswagen csoporthoz köthető szállítmányozás nagyságrendjét jól példázza, hogy a cég évente több mint 190 000 tehervagont használ. Naponta átlagosan 38 távolsági és 157 helyi vonat szállít anyagokat az üzemekbe, amely évente összesen körülbelül 100 000 vagont tesz ki. Alig kevesebb, mintegy 90 000 vagon körülbelül 900 000 kész járművet szállít a gyárakból a 40 átmeneti tárolóba, elosztóközpontba és kikötőkbe. A vasúti szállítás természetesen a Volkswagen személyautók és haszongépjárművek mellett, az Audi, a Škoda, a Seat és a Porsche gyártmányokat szintén érinti. A Volkswagen csoport növeli a vasúti szállítás arányát az alapanyag és jármű szállítás tekintetében egyaránt (fotó: Volkswagen) „Minden vasúton szállított tonna automatikusan 80%-kal csökkenti a CO2-kibocsátást. Ez nem csak nekünk, a DB Cargo-nak szimpatikus, a környezetünknek még inkább jót tesz.”- mondta Dr. Sigrid Evelyn Nikutta, a Deutsche Bahn teherszállítási igazgatója és a DB Cargo elnöke. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!