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 Az új csúcsmodellként bevezetett MC20 múlt heti világpremierje a második olyan alkalom volt két hónapon belül, amelytől a sajtó az első konnektoros Maserati leleplezését várta. A Ghiblihez plug-in hibrid hajtást ígértek az olaszok, de az akkumulátor elfogadhatatlanul nagy tömegére hivatkozva végül csak 48V-os hibrid rendszerrel mutatkozott be júliusban. Az MC20 számára szervezett modenai eseményen ismét szóba került a márka elektromos jövője, és cikáztak is a villámok a kivetítőn, de még Zeusz legpusztítóbb haragja sem tudott volna olyan erősen lesújtani a sportautóra, hogy a V6-os motor elcsendesedjen. Pedig régóta tudjuk, hogy ebből az autóból lesz tisztán elektromos, csak épp nem mostanában, hanem 2022-ben. A Maseratinál is kopogtat az elektromosítás Maserati MC20 Az MC20 az eddigi legvadabb Maseratiként egyesíti a teljesítményt, egyszerűséget, és a luxust, számos olyan megoldással kiegészítve, melyre eddig nem volt példa a palettán (ez a modell például az első, mely gyárilag pillangó ajtókat kapott). De nemcsak emiatt beszél a gyártó egy új korszak nyitányáról, hanem mert innentől kezdve valamennyi újonnan megjelenő modellhez készülni fog elektromosított változat. Hogy ez a hibridizáció létráján pontosan mit is jelent, az nem egyértelmű, de úgy tűnik, hogy a Maserati végleg lemondott a tölthető hibrid meghajtás-módról, és kizárólag villanyautókban gondolkodik elektrifikáció címszó alatt. Azt pedig csak remélni tudjuk, hogy a sima hibrid rendszereket az olaszok nem „elektromos meghajtású változatként” sorakoztatják majd fel. Maserati Ghibli hibrid Az új GranTurismo és GranCabrio lesznek az elsők, melyek megszabadulnak a benzinmotortól, ugyanabban az évben, amikor az MC20-hoz is megérkezik a tisztán elektromos változat. 2022-ben továbbá az Alfa Romeo Stelvio által inspirált, újonnan bejelentett Grecale SUV is megkapja a kibocsátásmentes hajtásláncot. 2023-ban a Quattroporte is választhatóvá válik belsőégésű motorral és anélkül, amit aztán a Levante sportterepjáró fog követni szintén hagyományos és elektromos meghajtással. Ezt a stratégiát követve 2025-re nem marad olyan modell a kínálatban, amihez nem adódik a lehetőség villanymotoros opció rendelésére. Maserati MC20 Minden teljesen elektromos Maserati a Folgore (a villámlás olaszul) almárka alatt kerül piacra hárommotoros kiszerelésben összkerék-meghajtással, az akkumulátor-rendszer feszültsége pedig 800 V lesz a Formula 1-ben és Formula E-ben használatos szilikon-karbid inverterrel, azaz olyan, mint amivel több nagy autógyártó villanyautója is megjelenik 2024-től. A maximálisan elérhető töltési teljesítmény akár a 300 kW-ot is elérheti. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!