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
auto

Az új csúcsmodellként bevezetett MC20 múlt heti világpremierje a második olyan alkalom volt két hónapon belül, amelytől a sajtó az első konnektoros Maserati leleplezését várta. A Ghiblihez plug-in hibrid hajtást ígértek az olaszok, de az akkumulátor elfogadhatatlanul nagy tömegére hivatkozva végül csak 48V-os hibrid rendszerrel mutatkozott be júliusban. Az MC20 számára szervezett modenai eseményen ismét szóba került a márka elektromos jövője, és cikáztak is a villámok a kivetítőn, de még Zeusz legpusztítóbb haragja sem tudott volna olyan erősen lesújtani a sportautóra, hogy a V6-os motor elcsendesedjen. Pedig régóta tudjuk, hogy ebből az autóból lesz tisztán elektromos, csak épp nem mostanában, hanem 2022-ben.

A Maseratinál is kopogtat az elektromosítás

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

Maserati MC20

Az MC20 az eddigi legvadabb Maseratiként egyesíti a teljesítményt, egyszerűséget, és a luxust, számos olyan megoldással kiegészítve, melyre eddig nem volt példa a palettán (ez a modell például az első, mely gyárilag pillangó ajtókat kapott). De nemcsak emiatt beszél a gyártó egy új korszak nyitányáról, hanem mert innentől kezdve valamennyi újonnan megjelenő modellhez készülni fog elektromosított változat. Hogy ez a hibridizáció létráján pontosan mit is jelent, az nem egyértelmű, de úgy tűnik, hogy a Maserati végleg lemondott a tölthető hibrid meghajtás-módról, és kizárólag villanyautókban gondolkodik elektrifikáció címszó alatt. Azt pedig csak remélni tudjuk, hogy a sima hibrid rendszereket az olaszok nem „elektromos meghajtású változatként” sorakoztatják majd fel.

Maserati Ghibli hibrid

Az új GranTurismo és GranCabrio lesznek az elsők, melyek megszabadulnak a benzinmotortól, ugyanabban az évben, amikor az MC20-hoz is megérkezik a tisztán elektromos változat. 2022-ben továbbá az Alfa Romeo Stelvio által inspirált, újonnan bejelentett Grecale SUV is megkapja a kibocsátásmentes hajtásláncot. 2023-ban a Quattroporte is választhatóvá válik belsőégésű motorral és anélkül, amit aztán a Levante sportterepjáró fog követni szintén hagyományos és elektromos meghajtással. Ezt a stratégiát követve 2025-re nem marad olyan modell a kínálatban, amihez nem adódik a lehetőség villanymotoros opció rendelésére.

Maserati MC20

Minden teljesen elektromos Maserati a Folgore (a villámlás olaszul) almárka alatt kerül piacra hárommotoros kiszerelésben összkerék-meghajtással, az akkumulátor-rendszer feszültsége pedig 800 V lesz a Formula 1-ben és Formula E-ben használatos szilikon-karbid inverterrel, azaz olyan, mint amivel több nagy autógyártó villanyautója is megjelenik 2024-től. A maximálisan elérhető töltési teljesítmény akár a 300 kW-ot is elérheti.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.