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 Amikor néhány hete a Villanyóra Podcast vendégét, Tóth-Fekete Róbertet, a MOL Csoport alternatív üzemanyagok üzletágáért felelős vezetőjét arról kérdeztük, miért a kWh alapú elszámolást választotta a MOL Plugee, azt válaszolta, hogy a közvélemény kutatások alapján az ügyfelek többsége ezt tartja jónak. Úgy tűnik az amerikai ügyfelek is hasonlóan vélekednek, legalábbis a több mint 470 töltőállomással rendelkező Electrify America szolgáltató, amely az európai Ionity testvérének tekinthető az Egyesült Államokban, ezzel indokolta, hogy 23 államban a mai naptól átállnak az idő alapú árazásról a kWh alapú elszámolásra. Ahol marad a percdíj, annak oka, hogy egyes államokban a helyi előírások nem teszik lehetővé a kWh alapú számlázást. Transzkontinentális töltőhálózatot húzott fel a Volkswagen cége Szerencsés helyzet, hogy a cég ügyfeleinek 70%-a azokból az államokból származik, ahol lehetőség van a váltásra. A kWh alapú díj a havidíj nélküli csomagban 0,43 dollár/kWh (130 Ft/kWh), de aki vállalja a 4 dolláros (1200 Ft) havidíjat, annak csak 31 centet (93 Ft) kell fizetni minden felhasznált kWh után. A változtatással egy időben a szolgáltató eltörli az 1 dolláros töltésindítási díjat is. A kevésbé szerencsés államokban marad a percdíj, amely maximum 90 kW töltési teljesítményre képes autókkal előfizetés nélkül 16 cent (48 Ft) percenként, előfizetőknek pedig 12 cent/perc (36 Ft), 90 kW és 350 kW közötti töltési teljesítmény esetén pedig 32 cent/perc (96 Ft), ez esetben az előfizetők kedvezményes percdíja 24 cent (72 Ft). Percdíjról kWh alapú árazásra vált az Electrify America Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!