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
auto
2024. 07. 27. szombat

Több európai állam is egyetért abban, hogy a koronavírus által összeroppantott gazdaság felélesztésére létrehozott segélycsomagoknak elsősorban a „zöld” technológiákat kell megcélozniuk az egyes szektorokon belül, ily módon állítható fenntartható pályára az országok működése. A közlekedési ágazaton belül az emissziómentes hajtásláncok jelentik a jó irányt, ezért az autóvásárlási kedv serkentését jellemzően magasabb elektromos autós támogatásokkal próbálják elérni a döntéshozók.

7000 eurós állami támogatás Franciaországban a villanyautókra

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

Így tett Emmanuel Macron, Franciaország miniszterelnöke is, aki májusban 8 milliárd eurós segélycsomagot jelentett be az autóipar támogatására, és ezzel egyidejűleg 2021. január 1-jéig 7000 euróra emelte a tisztán elektromos járművek vásárlásakor igénybe vehető környezetvédelmi bónusz összegét a korábbi 6000-ről. Ez kizárólag az újonnan vásárolt autókra érvényes, ám mostantól a használt villanyautók beszerzését is támogatja az állam – erről Jean-Baptiste Djebbari, az ország közlekedésügyi minisztere beszélt a francia lapoknak.

Információink szerint az újonnan bevezetett 1000 euró összegű támogatás kizárólag a teljesen elektromos meghajtású használt autók vásárlásakor jár, és ami igazán érdekes: állítólag semmilyen feltétele nincs a felvételének, mindenféle kikötés nélkül bárki hozzáférhet az országban. Mivel a használt villanyautók állami támogatása rendkívüli módon fellendítheti az elektromobilitást, különösen a külföldi importból táplálkozó Magyarországon, mi is többször kitárgyaltuk már ennek megvalósításának bonyodalmait és hátulütőit.

Európában elsőként Hollandiában vezették be ezt az ösztönzőt, ott 2024 végéig 2000 euróval lehet csökkenteni a másodkézből vásárolt villanyautó árát, ám meg van szabva, hogy a tulajdonos 3 évig nem adhatja el az autót, a lízingszerződés pedig 4 évre szól, abból a célból, hogy ne lehessen folyamatos adás-vétellel többször felhasználni a kedvezményt. Nem lenne meglepő, ha hamarosan a franciák is pontosítanák a részleteket.

A közlekedésügyi miniszter egy 100 milliárd eurós gazdaságélénkítő csomagról beszél, melyből 2 milliárd euró kizárólag „tiszta autók” számára lett elkülönítve, nem tudni viszont, hogy mekkora keret jut csak az új támogatásnak. A döntéshozók a napokban írták alá az úgynevezett Objectif 100,000 bornes chartát is, mely százezer nyilvános töltőpont kiépítését célozza 100 millió eurós büdzsével, a korábbi ütemtervnél sokkal gyorsabban, 2022 helyett 2021 végére.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.