Komoly gondokat okoz a Fordnál a tűzveszélyes akkumulátor

A Ford idén augusztusban több mint 20.000 plug-in hibrid Kuga visszahívását rendelte el Európában, és ezzel egy időben fel is függesztette a modell értékesítését, miután hét alkalommal is előfordult, hogy az autó magas feszültségű akkumulátora töltés közben kigyulladt. Az autógyártó legutóbbi közleményéből kiderült, hogy ez a probléma továbbra is megoldatlan, sőt, az amerikai piacra is hatással van, ahol Ford Escape PHEV néven idén indult volna a konnektorról tölthető hibrid forgalmazása.

Az eredeti tervek szerint tavasszal kezdődött volna meg az Escape PHEV sorozatgyártása az Egyesült Államokban a hagyományos és sima hibrid meghajtású változatok mellett, melyet aztán a világjárvány miatt nyárra halasztott a vezetőség. Az amerikai Escape és az európai Kuga osztozik a hajtáslánc egyes alkatrészein, beleértve az akkucellákat is, ezért a vásárlóknak most még tovább kell várniuk: a Ford a jövő évre halasztotta a gyártást és a forgalmazást. Habár ezzel ismét nagyot borult a modell bevezetésének ütemterve, minden bizonnyal ez a kisebbik rossz, nem lett volna szerencsés ugyanis az amerikai piacról is visszahívni az összes példányt tűzveszély gyanúja miatt, nem is beszélve az esetleges személyi sérülésekről és vagyoni károkról.

A vállat elmondása szerint a bajt a vezérlőmodul hibája okozza, ami potenciálisan az akkumulátor túlmelegedéséhez, és forró gázok kifújásához vezethet, meggyújtva ezzel az akkucsomagot és más alkatrészeket. A Ford felszólította európai ügyfeleit, hogy a probléma megoldásáig ne töltsék a hálózatról Kuga hibridjüket, használják az autót sima hibrid üzemmódban. Kompenzációképpen a gyártó meghosszabbította a járművek garanciáját, és 500 eurós üzemanyag-kártyát küldött ki vásárlóinak, de a hiba kijavítása akár még több hónapig is tarthat.

A Kuga PHEV értékesítésének leállítása nemcsak a vállalat hírnevében tehet kárt, hanem az európai kötelezettségek miatt is kellemetlen – ez a modell lett volna a gyártó kulcsa a CO2-kibocsátás csökkentéséhez és a bírságok elkerüléséhez. A Ford ezért bejelentette, hogy hajlandó összeállni más autógyártókkal a megfelelés érdekében, magyarán fizetne azért, hogy más vállalatok elektromos autói az ő flottájának átlagos emisszióját csökkentsék. A cég állítja, hogy az akkuproblémák nélkül könnyedén teljesíthető lett volna az átlagos 95 g/km-es célérték, és ezt a Transport&Environment legfrissebb elemzése is alátámasztja.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.