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
auto
2024. 04. 26. péntek

A Tesla Model S éppen a minap lett 3000 dollárral olcsóbb, de Elon Musk máris egy újabb árcsökkentést jelentett be, amivel a Lucid tegnapi hírére reagált a vezérigazgató. A jelenleg az arizonai gyárának beindítására készülő start-up honlapján ugyanis megjelent a tisztán elektromos Air alapváltozatának indulóára, mely a 7500 dollár összegű szövetségi támogatással együtt 2000 dollárral alacsonyabb, mint a Tesla elektromos szedánja (a Tesla vásárlói már nem vehetik igénybe az említett támogatást). Ráadásul az Air a becsült EPA érték szerint 4 mérfölddel messzebbre is megy egy töltéssel, mint a Model S jelenleg, 900 V-nál magasabb feszültségű akkumulátora 300 kW feletti töltési teljesítményt tesz lehetővé, továbbá a Lucid kényelemben is minőségben is a Tesla fölé ígér.

Ennyibe kerül legolcsóbban a legjobb villanyautó

Az újabb árengedménnyel a Tesla Model S indulóára 69.420 dollár (hahaha, nagyon humoros, Mr. Musk), azaz a gyártó éppen a Lucid Air legolcsóbb változata alá lőtte be néhány száz dollárral. Az autópiac szempontjából ennek semmi jelentősége sincs, merthogy a Model S már egy most is kapható, tömeggyártásban lévő villanyautó, míg az Air alaptípusára két évet várniuk kell a vásárlóknak, tehát egyelőre a korábbi árcédula megtartásával sem lett volna veszélyben a Tesla csúcsmodellje.

A vételár csökkentése sokkal inkább elvi kérdés (és egy újabb kiváló ingyenes reklámfogás) lehet Elon Musknál, aki tweetjében a prófécia beteljesülését emlegeti, visszautalva cégének eredeti küldetésére: ahogyan a világ autógyártói próbálnak lépést tartani a Teslával, úgy bővül a modellválaszték és fejlődik a technológia, s az így kialakult verseny leszorítja az árakat, egyre nagyobb tömegekhez eljuttatva az elektromobilitást. Ennek első, leginkább szimbolikus jeleit látjuk most a Tesla-Lucid árháborúban, éppen úgy, ahogyan Musk eltervezte.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.