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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

Hat új villany-Merci két éven belül – ebben jut szerephez Magyarország

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

A Mercedes-Benz egy részletes összefoglalót tett ma közzé a jövőben érkező elektromos modelljeiről, és az azok termelésére kijelölt gyártási hálózatáról. A sajtóanyag számunkra különösen fontos bejelentést is tartalmazott – amit az MTI és Szijjártó Péter is megerősített –, kiderült ugyanis, hogy Kecskeméten kerül gyártásba az EQB kompakt SUV, ami így a legelső magyar gyártmányú villanyautó lesz a piacon. A világjárvány kellős közepén hazánkba érkező autóipari beruházás Magyarország számára különösen jó hír, de ez csupán egy apró szelete a német prémium gyártó elektromobilitási offenzívájának – 2022-re ugyanis nyolc tisztán elektromos tagból fog állni a Mercedes-Benz EQ modellcsalád.

Breaking: villanyautót fognak gyártani Kecskeméten!

A márka első sorozatgyártott villanyautójaként bemutatott EQC sportterepjáró összeszerelése 2019 májusában kezdődött Brémában, majd a Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC) közös vállalkozás által Kínában is gyártósorra került. Ezt a modellt követte idén az EQV kisbusz, amely a spanyolországi Vitoriában készül.

EQV

A következő zéró kibocsátású Mercire mostanáig kellett várniuk a gyári munkásoknak, merthogy a németországi Rastattban már a GLA-ból származtatott EQA gyártása is megkezdődött. Az EQA ugyanazon gyártósoron születik, mint a cég hagyományos és hibrid kompakt modelljei: itt készül jelenleg az A osztály, a B osztály, és a GLA, melyekből mind elérhető konnektoros hibrid hajtásláncú változat is. A kínai vásárlókhoz az EQA is kínai gyárból indul, 2021-től. A premierre ez idáig még nem került sor, de a németek most elárulták, hogy január 20-án lerántják a leplet az elektromos autóról.

Nemcsak kompaktokból áll majd az EQ-sorozat: 2021 első felében beindítják az EQS elektromos luxusszedán termelését is a sindelfingeni Factory 56 létesítményben, amely a márka technológiai zászlóshajójaként vezeti majd a palettát. Erről a modellről annyi már ismeretes, hogy elsőként hoz magával teljesen elektromos autók alá tervezett padlólemezt a cégnél, amely minden korábbinál ígéretesebb műszaki tulajdonságokat kölcsönöz neki. Ilyen például a több mint 700 kilométeres WLTP-szerinti hatótávolság, amit CATL akkucellákkal ér el az autó. A hagyományos S osztály, Mercedes-Maybach S osztály, valamint az EQS rugalmasan, ugyanazon gyártósoron kelnek majd életre.

Az EQS után sem kell sokat várni a következő villany-Mercire: 2021 második felében a brémai üzem termékpalettája bővül újabb taggal, mégpedig az EQE üzleti szedánnal. Ez nem lesz másként Pekingben sem, ahol az EQC-vel, EQB-vel, és EQA-val együtt így összesen négy villanyautó készül a kínai piacra. Az EQS-ből, és az EQE-ből érkezik SUV-kialakítás, ezek 2022-ben, az amerikai Tuscaloosában kerülnek gyártósorra. 2022-ben tehát hét helyszínen, három kontinensen összesen nyolc tisztán elektromos Mercin dolgoznak majd a gyártóüzemek robotjai és alkalmazottai. A gyártó elmondása szerint mindez CO2-mentesen fog történni.

Megszórja a piacot villanyautókkal a Mercedes

Habár nem a háromágú csillag díszíti orrukat és feneküket, a Smart villanyautóiról sem szabad elfeledkezni, melyek szintén az EQ típusjelzést hordozzák. Az EQ fortwo (és Cabrio) jelenleg a franciaországi Hambach-ban épül, az EQ forfour pedig a szlovén Novo Mestóban. A járművek következő generációja már Kínából, a Mercedes és a Geely közös cégétől érkezik a jövőben.

Az elektromosított modellek által használt akkumulátor-rendszerek elkészítése is világszerte számos helyszínen történik. A legfontosabb Kamenz, ahol 2012 óta gyártják az akkucsomagokat a hibrid és plug-in hibrid autókba, 2019 óta pedig az EQC aksija is innen megy a brémai gyárba, valamint immáron az EQA is innen kapja a magas feszültségű energiatároló alkatrészét. Idén izzította be a Merci a jawori üzemét Lengyelországban a hibridjei számára, de hamarosan bővítésre kerül sor, így a két kompakt villanyautó, az EQA és EQB akkurendszerei is helyet kapnak a gyártósoron. Ez azt jelenti, hogy a kecskeméti termeléshez is lengyel akkucsomagot használnak a munkások, de azt egyelőre nem tudni, hogy a cellát ki fogja gyártani.

A nagyobb EQ Mercedesek számára Untertürkheimben szerelik össze a csomagokat, de Sindelfingenben is tervez egy akkugyárat a vállalat. Ezek mellett Peking, Bangkok, és Tuscaloosa is kiveszi a részét az akkumulátoros modellek ellátásában.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.