Virtuális befektetői fórumot tartott december 10-én a Hyundai Motor Group Szöulban, amelyen ismertették a vállalat rövid- és középtávú terveit. A 2025-ig tartó stratégia alappillérei a Smart mobilitás és a H2 megoldás. A cégcsoport stratégiája az évtized közepéig négy fő területre összpontosít: elektromos autók, a városi légi mobilitás (Urban Air Mobility – UAM), az önvezető technológiák, valamint a hidrogén üzemanyagcellás rendszerek. A Hyundai közép- és hosszú távon a világ vezető gyártója kíván lenni az elektromos járművek piacán. A globális elektromosjármű-eladásokból 8-10%-os részesedést céloznak meg. 2021-től az IONIQ modellcsalád bemutatásával kiterjesztik majd a villanyautó-kínálatot. 2040-ig a fontosabb piacokon a teljes járműpalettát elektromosítják. Nem tűnik el a Hyundai márkanév Az IONIQ 5 jövő évi bevezetésével kezdődően a Hyundai évente 560.000 elektromos autót tervez értékesíteni 2025-ig. A közelmúltban bemutatott e-GMP padlólemezre építkezve több mint 12 akkumulátoros elektromos autó bevezetését tervezik. 2030-tól folyamatosan bővítik majd a BEV kínálatot olyan kulcsfontosságú piacokon, mint az Egyesült Államok, Európa, és Kína, de a feltörekvő piacokon, például Indiában, Oroszországban, és Brazíliában is növekszik majd a villanyautók kínálata. A cél érdekében a Hyundai a versenyképességét fokozott alkatrész-szabványosítással és alacsonyabb költségekkel biztosítja. Erre épülnek a Hyundai és a Kia jövőbeni villanyautói A Hyundai Csoport komoly erőfeszítéseket tervez a töltőinfrastruktúra fejlesztésében is, hiszen ez létfontosságú a világpiacon vezető elektromos modellek gyártása mellett. Koreában a cég 2021-ig 20 db nagy sebességű töltőállomás építését tervezi, külföldön pedig partnerekkel együttműködve hajtanak végre nagy teljesítményű töltőhálózat fejlesztési projekteket, Európában például az IONITY-vel együttműködve. A Hyundai is beszáll az Ionity töltőhálózat fejlesztésébe 2021-ben a Genesis luxusmárka kínálatában is megjelenik egy dedikált elektromosautó-platformra épülő akkumulátoros elektromos modell, valamint érkezik egy származtatott villanyautó is. A koreai és az amerikai piacokat követően a Genesis jelenlétét Kínában és Európában is bővítenék, felhívva a figyelmet a környezetbarát luxusmárka iránti keresletre. Az UAM, azaz a városi légi mobilitás területén a cég innovatív mobilitási megoldásokat kínál majd a vásárlóinak, személy- és áruszállító légi járművek építésével, valamint a hidrogén tüzelőanyagcellás hajtáslánc kifejlesztésével az ilyen megoldások számára. A Hyundai gyárt majd elektromos repülőket az Ubernek A koreai gyártó felgyorsítja az autonóm technológiák piaci bevezetését, így 2021-től megjelenik az over-the-air (OTA) funkcionalitás, 2022-től pedig 3. szintű önvezetéssel rendelkező új modellek lépnek piacra. A hidrogén üzemanyagcellák területén a vállalat bevezeti új almárkáját, HTWO néven, amely a hidrogénmolekulára, valamint az emberközpontúságra (human) egyaránt utal. A tüzelőanyagcellás rendszerek következő generációjának kifejlesztésével tovább növelnék a teljesítményt és az élettartamot. A Hyundai 60,1 trillió koreai wont fordít fejlesztésre 2025-ig a növekedés érdekében, 2025-ig az autószektorban 8%-os működési árrést, a globális autóipari piacon pedig körülbelül 5%-os részesedést céloznak meg. Genesis prémium SUV épül a Hyundai Kona technikájából? Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!