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 Virtuális befektetői fórumot tartott december 10-én a Hyundai Motor Group Szöulban, amelyen ismertették a vállalat rövid- és középtávú terveit. A 2025-ig tartó stratégia alappillérei a Smart mobilitás és a H2 megoldás. A cégcsoport stratégiája az évtized közepéig négy fő területre összpontosít: elektromos autók, a városi légi mobilitás (Urban Air Mobility – UAM), az önvezető technológiák, valamint a hidrogén üzemanyagcellás rendszerek. A Hyundai közép- és hosszú távon a világ vezető gyártója kíván lenni az elektromos járművek piacán. A globális elektromosjármű-eladásokból 8-10%-os részesedést céloznak meg. 2021-től az IONIQ modellcsalád bemutatásával kiterjesztik majd a villanyautó-kínálatot. 2040-ig a fontosabb piacokon a teljes járműpalettát elektromosítják. Nem tűnik el a Hyundai márkanév Az IONIQ 5 jövő évi bevezetésével kezdődően a Hyundai évente 560.000 elektromos autót tervez értékesíteni 2025-ig. A közelmúltban bemutatott e-GMP padlólemezre építkezve több mint 12 akkumulátoros elektromos autó bevezetését tervezik. 2030-tól folyamatosan bővítik majd a BEV kínálatot olyan kulcsfontosságú piacokon, mint az Egyesült Államok, Európa, és Kína, de a feltörekvő piacokon, például Indiában, Oroszországban, és Brazíliában is növekszik majd a villanyautók kínálata. A cél érdekében a Hyundai a versenyképességét fokozott alkatrész-szabványosítással és alacsonyabb költségekkel biztosítja. Erre épülnek a Hyundai és a Kia jövőbeni villanyautói A Hyundai Csoport komoly erőfeszítéseket tervez a töltőinfrastruktúra fejlesztésében is, hiszen ez létfontosságú a világpiacon vezető elektromos modellek gyártása mellett. Koreában a cég 2021-ig 20 db nagy sebességű töltőállomás építését tervezi, külföldön pedig partnerekkel együttműködve hajtanak végre nagy teljesítményű töltőhálózat fejlesztési projekteket, Európában például az IONITY-vel együttműködve. A Hyundai is beszáll az Ionity töltőhálózat fejlesztésébe 2021-ben a Genesis luxusmárka kínálatában is megjelenik egy dedikált elektromosautó-platformra épülő akkumulátoros elektromos modell, valamint érkezik egy származtatott villanyautó is. A koreai és az amerikai piacokat követően a Genesis jelenlétét Kínában és Európában is bővítenék, felhívva a figyelmet a környezetbarát luxusmárka iránti keresletre. Az UAM, azaz a városi légi mobilitás területén a cég innovatív mobilitási megoldásokat kínál majd a vásárlóinak, személy- és áruszállító légi járművek építésével, valamint a hidrogén tüzelőanyagcellás hajtáslánc kifejlesztésével az ilyen megoldások számára. A Hyundai gyárt majd elektromos repülőket az Ubernek A koreai gyártó felgyorsítja az autonóm technológiák piaci bevezetését, így 2021-től megjelenik az over-the-air (OTA) funkcionalitás, 2022-től pedig 3. szintű önvezetéssel rendelkező új modellek lépnek piacra. A hidrogén üzemanyagcellák területén a vállalat bevezeti új almárkáját, HTWO néven, amely a hidrogénmolekulára, valamint az emberközpontúságra (human) egyaránt utal. A tüzelőanyagcellás rendszerek következő generációjának kifejlesztésével tovább növelnék a teljesítményt és az élettartamot. A Hyundai 60,1 trillió koreai wont fordít fejlesztésre 2025-ig a növekedés érdekében, 2025-ig az autószektorban 8%-os működési árrést, a globális autóipari piacon pedig körülbelül 5%-os részesedést céloznak meg. Genesis prémium SUV épül a Hyundai Kona technikájából? PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!