A maximális öt csillagból csak négyet sikerült elérni a Honda villanyautójának az Euro NCAP törésteszten. A felnőtt utasvédelem tekintetében 76%-ot kapott az autó. A szöveges értékelésben kifejtették, hogy bár az utastér stabil maradt a frontális teszt során, a vezető mellkasának, valamint a vezető jobb lábának alsó részén bekövetkező sérülések miatt veszített pontokat az autó. A vezető és a jobb első ülésen utazó felnőtt esetén egyaránt a térd- és a combcsont védelmén lehetne javítani, valószínűleg térdlégzsák beépítésével. A teljes átfedéses vizsgálatnál, valamint az oldalról érkező másik jármű ütközése és az oldalról oszlopnak ütközés esetén a Honda e jól szerepelt. A gyermek utasvédelem tekintetében elért 82%-os, valamint a forgalom leginkább sérülékeny résztvevőivel (azaz gyalogosok és kerékpárosok) történő ütközésnél elért 62%-os eredménye már kevésbé marad el a legbiztonságosabbak ítélt elektromos autók (pl. Mazda MX-30 és Tesla Model 3) számaitól. A négycsillagos összesített értékelésért jelentős részben a biztonsági asszisztens funkciók mindössze 65%-os eredménye felelős. Az Euro NCAP töréstesztek követelményei évről évre szigorodnak, így a korábbi években tesztelt járművekkel nem egyszerű a pontos összehasonlítás. A 2020-as követelmények szerint az elektromos autók mezőnyéből a Mazda MX-30 és a Volkswagen ID.3 modelleket tesztelte a szervezet. Kiemelkedően teljesített a Mazda MX-30 a törésteszten Ötcsillagosra tört az ID.3 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!