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
auto

Korszakváltás a Volkswagennél: nem épül több szennyező autó Zwickauban

elektromos autó
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

Véget ért egy korszak a Volkswagen zwickaui gyárában, de helyette egy sokkal jobb kezdődik: több mint hatmillió legyártott jármű után legurult a legutolsó, belső égésű motorral épített autó a gyártósorról, így innentől kezdve kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellek készülnek majd a szászországi létesítményben – számolt be róla először a német Automobilwoche, nem sokkal később pedig a Volkswagen is megerősítette egy sajtóközleménnyel.

A zwickaui gyár 1,8 millió négyzetméteren terül el, Forrás: VW

A hagyományos autók zwickaui története 1907-ig nyúlik vissza, amikor még Horch modellek, majd a Német Demokratikus Köztársaság ideje alatt Trabantok összeszerelésének adott otthont a város. A Volkswagen 1990 májusában kezdte meg a termelést saját üzemében, és az elmúlt 30 év alatt egészen pontosan 6 049 207 példánynak adott életet a Polo, Golf, Golf Estate, Passat Saloon és Passat Variant modellekből.

A Zwickauban legyártott belsőégésű motoros személyautók száma. A Horch esetében csak hozzávetőleges az érték, Forrás: VW

Ezt a fejezetet zárta most le egy német vásárlónak készített, Oryx White Pearl Effect festésű Golf R Estate a kétliteres benzinmotorjával. E modell sorsa egyébként az Electrive hírportál információi szerint egyelőre bizonytalan: a kombikra mutatott kereslet egyre csak csökken, így a német gyártónak nem érné meg áthelyezni a gyártást, és valószínűleg utód sem fog készülni hozzá.

A kivonuló Golf Estate gyártósorát most a Volkswagen a MEB padlólemezes villanyautók termeléséhez építi át. Ez néhány hétig fog tartani a nyári hónapokban, de az első elektromos autók csak az év végén kerülnek ki ebből a 6-os számú csarnokból. A létesítmény egy részét már korábban átalakította a VW, itt az ID-család első tagjának gyártása már tavaly novemberben elkezdődött, a cél napi 1500 példány építése.

Elindult a Volkswagen ID. 3 sorozatgyártása

Az ID. 3-hoz hamarosan, még a nyáron csatlakozik az ID. 4, valamint az Audi Q4 e-tron, és a Seat el-Born is itt fog készülni. A mintegy 1,2 milliárd euróból kivitelezett gyárátalakítás utolsó fázisában 2021-től összesen három márka hat tisztán villanyos modellje épül majd Zwickauban a 8000, elektromos rendszerek kezelésére betanított alkalmazott jóvoltából. A sorból csak a Škoda Enyaq lóg ki, a csehek sportterepjárója ugyanis az MQB platformos modellek gyártósorára kerül fel Mladá Boleslavban.

Forgalomba állt az első 150 db Volkswagen ID.3

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.