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
auto
2024. 03. 29. péntek

Az elektromos autók gyártásához világszerte mindössze féltucat gyártó szállítja az egyik legfontosabb alkatrészt, az akkumulátort. Egyértelmű tehát, hogy amennyiben egy akkugyártónál probléma történik, legyen az a gyártási kapacitás hiánya, vagy egy hibás széria, az több gyártó számos típusára hatással lesz.

A közelmúltban láthattuk ezt a BMW és a Ford szinte teljes tölthető hibrid kínálatát érintő visszahívások esetén, majd 70.000 Chevrolet Bolt visszahívásáról írtunk, valamint az európai testvérmodell, azaz 1500 db Opel Ampera-e is érintett volt, a Hyundai pedig világszerte mintegy 77.000 Konát hívott vissza. Egyik esetben a Samsung, másikban az LG által gyártott akkumulátor-cellákra volt visszavezethető a tűzveszély.

Gödre vezethetnek a szálak a kigyulladó Ford és BMW akkumulátorokkal kapcsolatban?

Ezúttal a Volkswagen hív vissza néhány, 2020-ban gyártott e-UP-ot, tűzveszélyes akkumulátor-cellák miatt. Szerencsére eddig egyetlen autó sem gyulladt ki, és az érintett autók száma sem túlságosan magas. A német szövetségi közlekedésfelügyelet (KBA – Kraftfahrt Bundesamt) információ szerint 122 autóban az akkumulátor-cellák korábbi sérülése miatt fennáll a rövidzárlat, vagy tűz kialakulásának kockázata.

A Volkswagen bejelentette, hogy kicseréli az érintett, 2020 májusában és júniusában gyártott járművek akkumulátorait. A jelenlegi információk szerint Németországban 81 db Volkswagen e-Up érintett a visszahívásban.

Bár a német bejelentés csak a Volkswagen e-UP modellt említi, a közös gyártás miatt elképzelhető, hogy Škoda Citigoe iV, és SEAT Mii modellek is érintettek lehetnek. Magyarországon a SEAT változatot nem forgalmazták, de a Citigo és az e-UP hazánkban is nagyon népszerű típus. Információink szerint az elmúlt hetekben Magyarországon is akkumulátort cseréltek néhány kisautóban. A tulajdonosok beszámolói szerint az akkumulátor cseréje nem hosszadalmas beavatkozás, az autót egyik nap le kell adni a szervizben, és másnap már mehetünk is érte.

Tűz! Tűz! Jaj, de messze a kanális…

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.