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 Csupán két hónap telt el azóta, hogy a DS bemutatta elegáns kivitelezésű luxusszedánját, mely DS 9 E-TENSE néven a negyedik olyan modell a palettán, ami valamilyen formában – plug-in hibrid, vagy tisztán elektromos rendszerben – villanymotort is használ a belsőégésű erőforrás mellett. A mai napon egy újabb premierre került sor a cégnél: a kamerák elé állt a DS-család négyes számú tagja, amelynek fejlesztéséhez szintén a Formula E-ben megszerzett tapasztalatait vette elő a márka. Ugyan az EMP2 padlólemez nem zárja ki ennek lehetőségét, de teljesen elektromos meghajtású típus nem készül a megújult DS 4-ből, az E-TENSE plug-in hibrid rendszernek köszönhetően azonban ennek a modellnek a leendő tulajdonosai is élvezhetik a zöld rendszám előnyeit, legalábbis a szabályozás jelenlegi feltételei mellett. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több mint 50 km (WLTP vegyes ciklus), ezt a DS elmondása szerint az új, a korábbiaknál kompaktabb és nagyobb kapacitású cellák biztosítják. A motortérben egy négyhengeres, 180 lóerős turbómotor, valamint egy 110 lóerős villanymotor élvezi egymás társaságát, amihez egy EAT8 automata sebességváltó is csatlakozik. A rendszer összes teljesítménye 225 LE. Az EMP2 platformot egyébként nem hagyták érintetlenül a tervezők, több ponton is átdolgozták annak érdekében, hogy nagyobb szabadságot kapjanak a karosszéria megalkotásában, és a fedélzeti szolgáltatásokban. Ennek eredményei a C szegmensben szokatlan arányok: a 180 centis szélességhez, és hatalmas, akár 20 colos felniket is elbíró kerekekhez 4,4 méteres hosszúság, és csupán 1,47 méteres magasság tartozik. Az autó többféle karosszéria-változatban készül, ezek elsősorban a dizájnelemek tekintetében térnek el, amik a DS 4 sportosságát, eleganciáját, vagy éppen az SUV vonásait emelik ki. A jármű egyébként 95%-ban újrafelhasználható anyagokból, és 85%-ban újrahasznosítható alkatrészekből készül. A modell a DS 3-ban, 7-ben, és 9-ben is elérhető 2-es szintű önvezető rendszer legfrissebb változatát használja, ami olyan új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálása, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés. A biztonsági, információs, és szórakoztató technológiák között találjuk többek között a DS Extended Head Up Display-t, ami a szélvédőtől látszólag négy méterre előre vetíti ki a legfontosabb menetinfókat. A 10 hüvelykes érintőképernyőn a DS Iris System infotainment rendszer jelenik meg, ami hanggal és gesztusokkal is vezérelhető, és widget-ek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ. A DS 4 hagyományos, és plug-in hibrid meghajtású változatainak forgalmazása 2021 negyedik negyedévében kezdődik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!