HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Közeleg az Ioniq 5 leleplezése

Február közepére ígéri a Hyundai az elektromos autók számára kifejlesztett e-GMP padlólemezre épülő első modell, az Ioniq 5 leleplezését. Az autó a tavaly Frankfurtban bemutatott Hyundai 45 tanulmányon alapul, és az eddig kiadott gyári képek, valamint az álcázott autóról készült paparazzi-fotók alapján úgy tűnik, hogy a végleges autónak sok a közös vonása a koncepcióautóval.

Európában Ausztriában lehetett elsőként lefoglalni az Ioniq 5-öt 2020 december közepétől 1000 euró befizetésével. A 150 példány rövid idő alatt elfogyott. Az előrendelőknek azt ígérték, hogy február elején kapnak majd egy linket a szín kiválasztásához, majd február 16-ig véglegesíthetik a megrendelést, a autó szállítására pedig 2021 június/júliust prognosztizáltak.

Az előfoglalók számára ma kiküldött email szerint a gyártás kis késésben van, ezért egyelőre nem tudják közölni a pontos jellemzőket, az árakat és szerződéskötésre, valamint színválasztásra is várniuk kell az előrendelőknek.

Néhány apró részletre azonban fény derül a hírlevélből. A 3 méter tengelytávolság és a villanyautók számára fejlesztett E-GMP platform elképesztő tágasságot kínál az autó számára. Ennek köszönhető, hogy az autó orrában is lesz egy kisebb csomagtér.

Az autó mindkét első ülése 90°-os szögben hátradönthető lesz, így gyakorlatilag egy franciaágyat alakíthatunk ki az autó belsejében, ami kényelmes pihenésre is alkalmassá teszi az autót. A villámgyors DC töltésnek köszönhetően azzal nem kell számolnunk, hogy töltés közben fogunk jókat aludni az utastérben, de egy korábbi videóban arra már felhívta a figyelmet a koreai gyártó, hogy a 16 A-rel terhelhető elektromos csatlakozónak köszönhetően kempingezéshez is remek választás lesz az új Ioniq 5.

Az első – még álcázott – tesztautók már megérkeztek Ausztriába, ahol január közepén valakinek sikerült is töltés közben néhány fotót készíteni. Az autó minden bizonnyal jéghideg akkuval érkezett az Ionity oszlophoz, ugyanis 2 perc töltés után 33%-os akkumulátor töltöttségnél az autó mindössze 68 kW teljesítményt kért az oszloptól, de 24 perc és 38 kWh töltést követően 55%-os töltöttségnél már 135 kW volt a töltési teljesítmény. Az oszlop képernyőjéről az is kiderült, hogy 33%-nál 669 V, 55%-nál 719 V a töltési feszültség. A gyártó által megadott töltési idő 10 és 80% között 18 perc, a maximális töltési teljesítmény 232 kW.

Az akkumulátor kapacitására sajnos nem tudunk következtetni a töltőoszlop adataiból, mert bár ismert, hogy 22%-os növekedés közben a töltőoszlop 36 kWh energiát használt fel, nem tudjuk, hogy ennek mekkora részét fordította az autó az akkumulátor fűtésére és mekkora volt a töltési veszteség.

További apró érdekességek derültek ki a modellről egy dél-koreai Tesla tulajdonos alábbi videójából, például a töltő csatlakozó melletti töltésjelző LED-sor, valamint a karosszéria síkjába süllyedő hátsó kilincsek.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.