Lítium-ion akkumulátor sorozat – 1. rész: a cella belülről

A lítium-ion akkumulátorral kapcsolatban rengeteg tévhit és félelem uralkodik. Sokan azt állítják, hogy az elektromos autók szennyezőbbek a hagyományos társaiknál az akkumulátor gyártása, az alapanyagok bányászata során felmerülő környezetterhelés következtében.

Közben arról talán tudomást sem veszünk, hogy az autók mellett mennyi eszközben használunk ma hasonló akkumulátorokat, ott van a laptopokban, mobiltelefonokban, fényképezőgépekben, okos órákban és egyéb nap mint nap használt vagy akár magunkon viselt készülékeinkben.

Nem teljesen alaptalanok a félelmek, de fontosnak tartjuk tisztázni a kérdéseket, ezért egy új sorozatot indítunk a Villanyautós közösség Youtube csatornáján, amelyben a lítium-ion akkumulátorokat igyekszünk bemutatni.

A sorozat első részében Tibor és Pataki Dániel egy Nissan Leaf akkumulátorának felépítését ismerteti, egy modult darabokra szednek és bemutatják, hogy mi található a cellán belül.

Ha tetszett a videó, iratkozzatok fel a Youtube csatornánkra és nyomjátok meg a kis csengő ikont, hogy értesítést kaphatok a következő rész közzétételéről is. Munkánkat már Patreon oldalunkon is támogathatjátok. A havi rendszerességű kisösszegű támogatásért cserébe a támogatók különböző kiváltságokat kaphattok, például korábban nézhetitek meg a videóinkat, valamint hozzáférhettek a közösség Discord szerveréhez, amely talán pótolni tudja a régi Google+ közösségi oldalt.

EZT OLVASTAD MÁR?  Így kíméld villanyautód akkumulátorát!

A sorozat második része itt tekinthető meg.

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.