Március elején jön a nagy ID.3 szoftverfrissítés

Úgy néz ki, végre nagyobb szoftverfrissítés érkezik a VW ID. sorozatához, ami megoldást jelenthet a vásárlók legtöbb problémájára.

Még nem vezeték nélkül

A VW új villanyautós platformjának szoftveres problémái mostanra már eléggé jól ismertek olvasóink előtt, így nem mennénk vissza Ádámhoz és Évához. Röviden elég talán annyi, hogy bár az ID.3 gyártása már 2019 novemberében megkezdődött, a kiszállításokra 2020 szeptemberéig kellett várni, és ennek legfőbb oka a félkész szoftver volt. Ez amúgy is egy problémás terület manapság a német konszernnél, mert hasonló problémák hátráltatják a húzómodell, a legújabb, nyolcadik generációs Golf gyártását is.

Sajnos az ID.3 tavaly őszi startjánál sem lehetett még teljes az öröm, mivel az autók szoftvere még ekkor sem volt teljesen kész, ezért a cég egy ügyes marketinghúzással First Movers klub néven előrevette azokat a vásárlókat, akik hajlandók voltak így is átvenni a kocsikat. A problémák az ID.4-et is érintették, amelyből néhány különösen fontos európai piacon történt pár ezer darabos kiszállítás még tavaly év végén, de az igazi nagy gyártási ütemmel a vállalat meg akarta várni a javított szoftvert. Jelenleg egyébként, a Nextmove információi szerint állnak az ID. sorozat egyes példányainak kiszállításai, mivel több autóban nem működik az Apple Carplay szolgáltatás.

Most, mint sokszor, ismét a német Nextmove villanyautó-kölcsönző és tesztelő brigád tudta meg elsőnek, hogy március elején megérkezik a 2.1-es szoftververzió, amitől több probléma javítását is várják. A tesztelők összesen 22 hibát számoltak össze az autók rendszerében, de német fórumozók is vezetnek egy listát.

A hibák olyan kellemetlen apróságoktól, minthogy véletlenszerűen bekapcsol a riasztó, csak bedugott töltőkábellel megy az állófűtés, vagy hogy véletlenszerűen lemerül a 12 voltos akku, komolyabb problémákig terjednek, mint például, hogy nem old ki a hátsó dobfék, vagy, hogy nem lehet kinyitni az autót.

Remélhetőleg a mostani frissítés mindent megold, és most már megbízhatóan működik majd a platform szoftvere, ezzel zöld utat engedve a testvérmodellek gyártásának is. Üröm az örömben, hogy még mindig nem működik a VW vezeték nélküli frissítési szolgáltatása, ezért a nagyjából 60 ezer eddig eladott ID.3-at és 4-et mind be kell majd vinni a szervizbe, és ott kell hagyni a kocsit egy napra. A VW – legalábbis Németországban – 2 napra csereautót biztosít.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.