Többet spórolhatunk az üzemanyagon az Audi megújult hibridjeivel

Nagyobb akkumulátort szerelt bizonyos plug-in hibrid modelljeibe az Audi, a Q5, Q5 Sportback, A6, és A7 Sportback TFSI e típusokban ezentúl egy nettó 14,4 (bruttó 17,9) kWh kapacitású energiatároló eszközt találhatunk a korábbi bruttó 14,1 kWh-s helyén. Ez természetesen a tisztán elektromos hatótávolságra is pozitív hatással van, modelltől függően akár 91 (NEDC), 73 (WLTP) kilométert is elmehetnek az autók teljesen feltöltött akkumulátorral kizárólag villanymotor által hajtva. A legnagyobb hatótávval a felsorolt modellek közül az A6 Sedan 50 TFSI e büszkélkedhet.

Audi A7 Sportback 55 TSFI e

Az akkumulátort maximálisan 7,4 kW-tal lehet tölteni AC hálózaton (DC töltési lehetőség nincs), de még így is közel két és fél óra alatt teleszívhatja magát elektromossággal megfelelő töltőberendezésre csatlakoztatva. A lítium-ion akkupakk dimenziói a nagyobb kapacitás ellenére nem változtak, ami azt jelenti, hogy a csomagtér mérete is változatlan maradt – a Q5 esetében például 465 liter, lehajtott hátsó ülésekkel 1405 liter.

Audi Q5 Sportback TSFI e

Nem csak fejlődött, bővült is az Audi PHEV-kínálata, újdonság a palettán az A6 Avant 50 TFSI e quattro, amely 220 kW teljesítménnyel és 450 Nm nyomatékkal várja a vásárlóit. Ez a modell is az új, nagyobb akkumulátorral érkezik, német induló ára 61.790 euró.

EZT OLVASTAD MÁR?  Kedvcsináló videót kapott a Porsche Taycan
Audi A6 55 TSFI e

Az öt konnektoros hibridben közös újdonság, hogy bevezetésre került egy negyedik üzemmód az EV, Auto, és Hold mellé, a Charge mód, amelynél a belsőégésű motor az akkumulátort tölti menet közben, így például a sofőr felkészülhet a zéró kibocsátási zónába történő behajtásra.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.