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
auto
2024. 10. 14. hétfő

Megkezdődött az új Teslák kiszállítása

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbiIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb212LWxlYWRlbW9pdG9uLWFwcC1rYW1wYW55LW1haW4tbGF1bmNoLWJhbm5lci02MDB4NTAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Kevéssel több mint egy hónapja leplezte le a Tesla a régóta esedékes Model S és Model X frissítést, és úgy tervezték, hogy még a negyedév vége előtt megindulnak az új autók kiszállításai.

Úgy tűnik, az első trélerek már elindultak a gyárból.

Magyar informátorunk jelentése szerint…

Pedig nem volt egyszerű szülés a frissítés útnak indítása.

A gyártósorokat eredetileg december 24-én állították le egy 2-3 hetes átalakításra, de ez a kiszivárgott hírek szerint elhúzódott. Február végén azután Elon Musk egy belső körlevélben tudatta, hogy most már hamarosan elkészülnek az átépített gyártósorok, és akkora a kereslet, hogy visszatérnek a 2 műszakos gyártásra.

A texasi áramszünet miatt leállt a Tesla kaliforniai gyára

Csakhogy a levél azt is megerősítette, hogy alkatrészhiány miatt pár napra teljesen le kellett állítani a Model 3 gyártósorát – és ekkor még kérdés volt, ez befolyásolja-e majd az új S és X gyártását. A leállás oka valószínűleg a Samsung texasi chipgyártásának átmeneti kiesése volt, márpedig a koreai cégtől származó információik szerint az újraindítás nem megy pár nap alatt.

Ehhez képest, a legfrissebb drónvideók alapján serényen folyik a munka a fremonti gyárban, és az eddigi értékesítési adatok alapján a vállalat történetének legsikeresebb első negyedéve felé halad. Apropó drónvideó, egy Kaliforniában élő magyar srác készíti mostanában a leglátványosabb felvételeket a Tesla központi gyárától – a legfrissebbet beszúrjuk ide, aki szeretné támogatni, iratkozzon fel a csatornájára.

A fenti videó tanúsága szerint most már sorozatban készül az új S a kaliforniai gyárban (az X-et kicsit későbbre ígérték) és a trélerek elkezdték az autók kiszállítását. A frissített modelleket kívülről nem túl egyszerű megkülönböztetni a korábbi változatoktól, de az új első légbeömlő/ködlámpa kialakítása, az új hátsó diffúzor, a szélesebb kerékjáratok, és a matt feketére cserélt króm felületek segítenek ebben. (Persze a gyár udvarán nyilván már csak az új változatok vannak, hiszen december 24-én leállt a korábbi Raven kódnevű verzió gyártása).

Yoke, vagy nem Yoke, ez itt a kérdés

Természetesen a kérdés, ami lázban tartja a nagyérdeműt, az továbbra is az autók kormánykereke. Sasszeműek már kiszúrták, hogy a fenti videó egyik kockáján látszik a piros Model S belseje, és ebben az újfajta Yoke kormány látható.

Ezzel együtt rója az utakat egy olyan mérnöki példány is, amellyel hosszútávú teszteket folytatnak. Ezt az autót már többször elkapták villámtöltés közben, és még beszédbe is elegyedtek a sofőrrel. Az úriember sokat nem árult el, de a fotók tanúsága szerint az ő autójában hagyományos formájú kormánykerék van. Ez ráadásul nem egy Model 3-ból, a teszteléshez átemelt darab, ugyanis formája és kialakítása eltér attól. Ez tovább erősíti azt a feltételezést, hogy az autó hagyományos kormánnyal is elérhető lesz.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.