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 Általában a különböző közösségi médiás források információinak közzétételekor szoktunk szabadkozni, hogy nem tudunk kezességet vállalni minden állításért, de most egy koreai lap írt olyan meredeket, hogy nehéz megítélni, nem március 30-án van-e odaát április elseje. Win-win Pedig papíron abszolút van logika a feltételezett együttműködésben. A Chosun című koreai lap szerint a két vállalat már tavaly óta tárgyalásokat folytat, és a megbeszélések most fordulnak a célegyenesbe. Japán autóipari forrásokra hivatkozva tudni vélik, hogy a megállapodás részeként a Toyota és a Tesla közösen fejlesztene ki egy kis méretű SUV-platformot, felhasználva a világ legnagyobb autógyártójának tömegtermelési tapasztalatát és méretgazdaságosságát. Ez segíthetne a kaliforniai cégnek újabb, olcsóbb modellek bevezetésben a népszerű városi terepjáró-szegmens alsó felében. A Toyota és a Panasonic nem csak egymás partnerei, de lehet hamarosan lesz köztük még egy közös pont Bár a koreai lap ezt összekapcsolja a beígért 25 ezer dolláros Teslával, nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez egy és ugyanaz a projekt. Az internet népe által csak Model 2-ként emlegetett autó a jelenleg ismert adatok szerint egy kis ötajtós lesz, amolyan Polo, vagy esetleg Golf méretű európai/kínai tömegmodell, nem pedig SUV. Ezt ráadásul a legfrissebb pletykák szerint már jövőre elkezdhetik gyártani Sanghajban, így egy most induló padlólemez-fejlesztés kicsit késeinek tűnik. A deal másik fele sem kevésbé izgalmas azonban. A Tesla ugyanis az SUV platform fejében elektronikát és szoftvert szállítana a Toyotának. A japán vállalat már egy ideje szeretne egy a Teslákéhoz hasonló, a legkisebb részletekig vezeték nélkül frissíthető platformot, azonban, hogy ezt mennyire nem egyszerű megvalósítani, azt jól mutatja a VW vesszőfutása. A megállapodás értelmében a kaliforniaiak nem csak az operációs rendszer alapjait, de az ehhez szükséges hardveres elemeket (Electronic Control Unit – ECU) is szállítaná. Toyota Prius PHEV – a jelenlegi legvillanyosabb Toyota Az ilyen szerződések két oldalról is előnyösek a cégeknek. Az egyik a nyilvánvalóbb szempont: egy nagy, évi több százezres/milliós megrendelés érkezik a kasszához. A másik viszont legalább ennyire fontos, ugyanis azzal, hogy nagyságrendet ugrik a gyártás a kérdéses alkatrészből, vagy padlólemezből, jóval olcsóbb lesz gyártás a saját autóknál is. A lap egyébként azt is megemlíti, hogy a megállapodás áttételesen a Tesla japán eladásait is segítheti, mivel többen megismerik a márkát a Toyotán keresztül. Toyota: a Tesláé a recept, de miénk a konyha és a séf Az is érdekes kérdés, hogy mi fogja hajtani a közös padlólemezen guruló autókat. Valószínűsíthető, hogy a Tesla új strukturális akkupakk-koncepcióját követi majd a kialakítás, tehát a cellák az autó szerkezeti részét képezik majd, ezzel csökkentve a súlyt, a költséget, és javítva a szilárdságot. Nehéz elképzelni, hogy egy olyan öszvérmegoldás érdekelné a kaliforniai márkát, amelyik elektromos mellett hagyományos, vagy hidrogénes hajtásláncot is be tud fogadni, hiszen ez mind kompromisszumokkal jár. A Toyota viszont eddig csak igen kis lépésekkel nyitott a tisztán elektromos autók felé, és továbbra is a hidrogénben jelölte meg a jövőt. Lehet ez egy irányváltás kezdet a japánoknál? Toyota egyelőre ilyen elektromos modelleket vizionál Nem először akadnak egymásba A Toyota és a Tesla nem először kötnek egymással együttműködési megállapodást. A japán gyártó 2010-ben 42 millió dollárért adta el bezárt fremonti üzemét a villanyautó-startupnak – a többi pedig, ahogy mondani szokás, már történelem. A Toyota ekkor egyébként mintegy 3%-kal be is vásárolta magát a Teslába – a részvénypakettet 2017-ben adták végül el. Toyota RAV4 EV A villanyautózás iránt érdeklődők arra is emlékezhetnek, hogy az együttműködés jegyében 2012-től a Tesla szállította a Toyota RAV4 elektromos változatának akkumulátorát és hajtásláncának egyes elemeit. Az együttműködés nem volt túl sikeres, a típusból mindössze 3000 darab készült. A világ legértékesebb cége Három napra vagyunk a Tesla első negyedéves eladási adataitól, így sokan sokfélét próbálnak belemagyarázni Elon Musk szavaiba mostanság. A Tesla vezetője a minap érdekes bejegyzést tett közzé Twitter-csatornáján: nem tartja kizártnak, hogy cége a jövőben a világ legértékesebb vállalata lehet. (Mármint ezt nyilván a Tesla tőzsdei kapitalizációjára értette, de ez egy teljesen fiktív, a valóságban nem létező szám amúgy is.) Ami még érdekesebbé tette az üzenetet, az az, hogy nem sokkal később törölte is azt. A múlt héten pedig volt egy belsős konferenciahívás is az amerikai autógyártónál, amelynek minden alkalmazott része volt, így, természetesen, kikerült a nyilvánosság elé, hogy mivel lelkesítette Musk a csapatokat. https://twitter.com/SawyerMerritt/status/1375303206662705155 A cég vezetője állítólag arról beszélt, hogy a vállalat jó úton halad afelé, hogy idén 1 millió járművet gyárthasson le a tavalyi félmillió után – a hivatalos célszám eközben 750 ezer. A FSD kapcsán megerősítette, hogy nagyjából 6 hét múlva bemutatják az előfizetéses modellt, hogy akiknek egyszerre sok a funkció jelenlegi nettó 10 ezer dolláros felára, azok is igénybe vehessék. A CEO megerősítette azt is, amit a drónvideók követői már egy ideje tudnak: tovább bővül a sanghaji gyár. Mint nemrég kiderült, nem csak a Model Y gyártósorai melletti területet építik be, de a gyár mellett húzódó csatorna túloldalán újabb hatalmas földbirtokot vásároltak, és már zajlik a tereprendezés. A fentiek csupán azért érdekesek a Toyota-hír kapcsán, mivel Musk azt is megosztotta a cég alkalmazottjaival, hogy 2022 és a következő pár év még őrültebb lehet. Egy ilyen mértékű együttműködés a világ legnagyobb autógyártójával valóban új növekedési lehetőségeket nyit meg. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!