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 A felpörgetett elektromobilitási offenzíva közepetette elkezdtek azon gondolkodni az Audinál, hogy hogyan lehetne az ügyfelek számára még élvezetesebbé varázsolni a villanyautók töltését. A német márkánál úgy gondolják ugyanis, hogy a prémium vásárlói élménynek nem csupán a nagy számban elérhető, és magas teljesítményt kínáló töltőállomások használatát kellene magában foglalnia, hanem a töltőállomásokon eltöltött idő minőségén is lehetne dolgozni, az elektromos autók folyamatos terjedésével pedig korszerű műszaki megoldások bevezetése is indokolt. A vállalatnál ezért megalkották a jövő töltőállomásának koncepcióját, aminek első példánya 2021 második felében épül meg, és a mindennapos működés tapasztalatai, illetve a felhasználói visszajelzések alapján potenciálisan sorozatos telepítéshez is vezethet. Egy ilyen állomáson összesen hat darab, maximum 300 kW teljesítményű töltőoszlop kap helyet, amihez egy körülbelül 2,45 MWh kapacitású energiatároló rendszert csatlakoztat a gyártó, segítve a csúcsidőszakok kiugró tüskéinek elsimítását. Az energiatároló rendszer elektromos tesztautókból kivett használt akkumodulokból épül fel. Napközben a tetőre szerelt napelemek tiszta elektromosságot töltenek az akkumulátorba. Az energiatároló által biztosított rugalmasságnak köszönhetően a töltőállomás szállítható és villámgyorsan letelepíthető, az adott helyszín hálózati képességeitől függetlenül. Habár az Audi elektromos topmodelljeinek már nem kell sok idő a töltéshez (az e-tron GT például 270 kW-tal 23 perc alatt 80%-on van 5%-os töltöttségről indulva), fontos, hogy az autósokat egy kávé-, és mosdószünet erejéig fedett, meleg hely fogadja a töltőállomásokon. A vállalat ezért egy várótermet alakított ki az emeleten, ahol harapnivalót és innivalót is magukhoz vehetnek az ügyfelek. A várhatóan a nyár végén Németországban üzembe álló töltőállomás kezdeti időszakában valamennyi autómárka tulajdonosai használhatják majd a töltőket és a várótermet. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!