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
auto
2024. 04. 23. kedd

Tegnap reggel a NIO megtartotta a hivatalos márkaindító rendezvényét Norvégiában, ma pedig megnyitott a legelső NIO House is az országban Oslo központjában, ahol a látogatók megtekinthetik a kínai autógyártó termékeit és megismerkedhetnek az általa nyújtott szolgáltatásokkal. Ezzel egy időben a megrendelések teljesítése is elkezdődött: Európában elsőként az ES8-as elektromos szabadidőautót lehet megvásárolni a cégtől, melynek különleges, Signature Edition kiadásának első példányát már át is vehette az egyik vásárló.

Forrás: NIO

A speciális díszítőelemek nélküli normál modell a jövő év márciusától lesz elérhető 100 kWh-s akkucsomaggal és 500 km WLTP szerinti hatótávolsággal. Ára az akkumulátorral együtt 679.000 norvég korona, átszámítva körülbelül 24,2 millió forint. 2022 nyarán csatlakozik a kínálathoz egy olcsóbb, kisebb akkumulátoros típus 75 kWh kapacitással és 375 km hatótávval 609 ezer koronáért (21,7 millió forint). Mindkét változat hajtásáért egy kétmotoros, összkerékmeghajtásos, 400 kW teljesítményű és 725 Nm nyomatékú rendszer felel, amellyel 4,9 mp alatt éri el a 100 km/h-t az autó álló rajtból.

Remekeltek a kínaiak az európai törésteszteken

Nio ES8

Lesz továbbá egy harmadik akkuméret is, 150 kWh, várhatóan 2023-ban. A NIO autóit nem kötelező akkumulátorral együtt venni, ugyanis a Battery as a Service nevű szolgáltatást éppen azért vezette be a gyártó, hogy havidíjas formában bérelhessék az ügyfelek az energiatároló alkatrészt. Ennek két előnye is van: a vásárlók úgy vehetik igénybe a NIO Power Swap akkucserélő állomásokat, hogy nem kell tartaniuk attól, hogy esetlegesen rosszabb állapotban lévőt kapnak az autójukba, hiszen az aksi nem a saját tulajdonuk. Másrészt pedig váltogathatnak az akkuméretek között, így van olyan lehetőségük, hogy az év nagy részében kis akkuval járnak (például dolgozni), majd a nyáron nagyobb akkura váltanak a hosszabb utakhoz.

NIO House Oslo

2022-re összesen 20 akkucsere-állomás létesül Norvégiában, lefedve a az öt legnagyobb várost és a legfőbb útvonalakat. A legelső állomás, ahol egyébként töltőoszlopok is települnek a kábeles töltést preferálók részére, október végén lép működésbe. Októberben megnyit az első szeviz- és átadóközpont is Oslóban.

Norvégia után a NIO Németországban is megjelenik, de ott egy másik modellel indítja pályafutását.

1000 km hatótávú okosszedánnal tör be Németországba a kínai NIO

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.