A Volkswagen üzemi tanácsa megakaszthatja Diess reformjait – Frissítve Diess reakciójával

Sajtóértesülések szerint a Volkswagen üzemi tanácsa bizalmatlansági szavazást kezdeményezett Herbert Diess ellen. A felügyelőbizottságban közvetítő bizottságot hoztak létre. A probléma elsősorban Diess jelentős mértékű létszámleépítési terveinek következménye lehet.

A Handelsblatt információi szerint nem csak az üzemi tanács fordult Diess ellen, hanem állítólag Stephan Weil felügyelőbizottsági tag és alsó-szászországi miniszter is megvonta támogatását. A  szeptember végi felügyelőbizottsági ülésen Diess által javasolt 30 ezer fős létszámleépítés mellett a bizalomvesztés további okai például, hogy Diess inkább az Egyesült Államokba utazott volna a múlt héten egy befektetői találkozóra, ahelyett, hogy Wolfsburgban vett volna részt egy munkamegbeszélésen, illetve nem hívta meg az üzemi tanács elnökét, Daniela Cavallót a tájékoztatójára. A problémák között felsorolható az is, hogy Diess tervei között Kínában gyártott ID.6 modellek európai értékesítése is felmerült.

A Handelsblatt véleménye szerint a bizalmatlansági szavazás és a közvetítő bizottság kinevezése előjátéka lehet egy olyan végkifejletnek, amelyben Diess elveszítheti posztját. Amíg a közvetítő bizottság eredményeket ér el, az operatív üzletág fontos döntéseit felfüggesztették. Ezek közé tartoznak a még nem jóváhagyott beruházások is.

Miközben az üzemi tanács erősen kritizálja Diesst, a lap információi szerint a Porsche SE (a Porsche és a Piëch család részvényeit kezelő holding) támogatását továbbra is élvezi Herbert Diess. Erre utal, hogy a holding nem képviselteti magát a közvetítő bizottságban csak részt vesz a tárgyalásokon.

Herbert Diess terveinek középpontjában továbbra is az elektromobilitás áll, erősíteni szeretné például a házon belüli szoftverfejlesztést, növelné az üzemek hatékonyságát. Az üzemi tanács nem az elektromobilitásra való átállást ellenzi, hanem Diess módszereit.

Frissítés (2021.11.04 – 13:50): Herbert Diess egy Linkedin posztban reagált az eseményre, melyben felhívja munkatársai figyelmét, hogy arról, hogy a következő Golfot a Tesla adja, Kínából érkezik, vagy Wolfsburgból, a Trinity projektből nem Herbert Diess és nem is Daniela Cavallo dönt majd. A vásárlók fogják eldönteni, hogy Brandenburgból vagy Wolfsburgból vásárolnak autót. Ahhoz, hogy a Volkswagennél a jelenlegi alkalmazottak gyerekei vagy unokái is biztos állásra számíthassanak, versenyképesnek kell lenni a cégnek, amelynek egyik ára a munkahelyek számának csökkentése a következő 10-15 évben.

Címlapkép: Herbert Diess/Linkedin

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.