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
auto

Még több áramot termel a Tesla üvegcserepe

energia
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

A 2017-ben bemutatott napelemes üvegcserép, a Tesla Solar Roof egyelőre nem egy sikersztori, mivel a terméket többször át kellett tervezni, a tömeggyártás pedig csak mostanában indult be. A terméket egyelőre csak Amerikában lehet kapni, ott is csak egy színben és pár államban telepítik.

Ezzel együtt a fejlesztés nem áll meg.

More power

A Giga New York, avagy a New York állambeli Buffaloban található gyár már azért látható mennyiségben állítja elő a cserepeket, de a projekt így is több éves lemaradásban van. Hivatalosan eddig a v3 volt a legújabb kiadás, ami elméletileg nagyban csökkentette a telepítés komplexitását, de hallottunk már arról is, hogy 40%-kal lett olcsóbb a termék.

Ma mutatják be a Tesla Solar Roof 3. verzióját

Aztán pedig drágább lett – bár annyi igaz, hogy a legtöbb idő és a drágulás fő oka az előző tető elbontásának, vagy legalábbis a régi cserepek eltávolításának és a faszerkezet megerősítésének kiszámíthatatlansága. Ettől függetlenül minimum udvariatlan lépés volt, hogy a Tesla megpróbálta visszamenőleg is érvényesíteni az áremelést a már aláírt szerződéseken – megint elmentek a falig, aztán a felhördülés hatására visszakoztak.

Most újabb fejlesztési fázist adtak ki a termékből, aminek legfontosabb tulajdonsága, hogy adott felületen 22%-kal magasabb maximális teljesítményre képes a cserép. Konkrétan, a 38 x 114 centiméteres, azaz 0,43 m2-es üveglapon található napelem cellák az eddigi 58,5 helyett már 71,67 watt leadására képesek, így kevesebb kell belőlük a tetőre – vagy több áramot termelhetünk.

Nem kell tovább találgatni: mezei felhasználók mesélnek a Tesla csoda cserepéről

Ez természetesen az aktív panelekre vonatkozik csak, hiszen nem kell a tető minden négyzetcentiméterére napelem, így a maradék területen külsőben megszólalásig megegyező, de napelem nélküli, és olcsóbb cserepeket lehet telepíteni. Az aktív és inaktív elemek között az utca szintről nem lehet megmondani a különbséget, ezt maximum drónfelvétel adja vissza.

Az Electrek birtokába került műszaki adatok szerint, a régebbi SR60T1 jelzésű cserepeket az újabb SR72T1 váltja, melynek adatlapja itt tekinthető meg.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.