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
auto
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

Magyar idő szerint ma este 7 órakor Los Angelesben leleplezték a Hyundai következő elektromos autóját, amely egyelőre még csak tanulmányautó. A SEVEN nagyon nagy, a belső tér különösen tágas, kívül pedig tovább viszi a pixel design formanyelvet.

A tanulmány egyik érdekessége, hogy kormánykerék helyett egy a vezetőülés karfájába süllyeszthető joystickal vezérelhető, a másik pedig, hogy négy ajtós, de nem úgy, ahogy azt megszoktuk. A vezető oldalon csupán egyetlen ajtó található, az autó másik oldalán pedig B oszlop nélkül nyílik előre és hátrafelé egy-egy ajtó, a Fiat 500e 3+1 változatához hasonló megoldással.

A 6 személyes koncepcióautóban egy tágas nappalit alakítottak ki, amely nyilvánvalóan nem kerülhet így sorozatgyártásba, a tágas belső teret viszont remekül bemutatja. Az autó tetőablakára egy 77″ méretű képernyőt építettek, aki pedig nem felfelé szeretne figyelni, 27″ képernyőn nézhet akár filmet is.

„A SEVEN koncepció a Hyundai kreatív vízióját és technológiai fejlődését demonstrálja az elektromos mobilitást jövőnk érdekében” – mondta José Muñoz, a Hyundai Motor North America elnök-vezérigazgatója. „Innovatív belső tere, környezetbarát hajtáslánca, valamint a legmodernebb biztonsági és kényelmi technológiái izgalmas jövőt tárnak fel a Hyundai SUV-vásárlói számára.”

https://youtu.be/b6ZiGk3KW0I

Az elmúlt másfél évet jellemző koronavírus világjárvány már az autók tervezőire is komoly hatást gyakorolt: az autóban olyan légáramlatot alakít ki a szellőztetőrendszer, hogy az elől és hátul ülő utasok között ne keveredjen a levegő, ezen kívül UVC fénnyel működő fertőtlenítőrendszert is beépítettek.

A külső visszapillantótükrök helyett a kamerák alkalmazása manapság már nem meglepetés, de a hatalmas testet nem csak a tükrök elhagyásának köszönhetően jellemzi remek aerodinamika, így a SEVEN kerekeibe aktív légterelőket építettek, melyek a fékek hűtési igénye vagy az alacsony légellenállás érdekében kinyílnak vagy visszahúzódnak. Az első és hátsó lámpatesteken visszaköszön a 45 tanulmányon bemutatkozó, majd az Ioniq 5 modellben már sorozatgyártásba is került pixel design formanyelv.

Az autó műszaki paramétereiről nem sokat árultak el, de azt megtudtuk, hogy a tengelytáv 3,2 méteres, azaz 20 centivel nagyobb, mint az Ioniq 5 tengelytávja. Az autó természetesen a moduláris e-GMP platformra épül, így nem meglepetés, hogy 800 voltos rendszert kapott. A töltési teljesítmény impozáns, 50 mérföld (80 km) visszatöltéséhez mindössze 5 percre van szükség, a 10-80% töltés pedig csupán 20 percig tart. Ebből arra következtethetünk, hogy az autó nagyobb akkumulátort kap, mint az Ioniq 5 és a Kia EV6 nettó 72, illetve 77 kWh-s akkuja.

Az Ioniq 5-ben bemutatkozó vehicle to load (v2l) megoldás is elérhető lesz a nagytestvérben, azaz az autó áramforrásként használható otthoni áramszünet, vagy akár kempingezés esetén.

A méretes test ellenére 300 mérföldnél (480 km) nagyobb hatótávolságot ígérnek, ami a gyors töltéssel kombinálva múlt időbe helyezi a hatótávparát.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.