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 Magyar idő szerint ma este 7 órakor Los Angelesben leleplezték a Hyundai következő elektromos autóját, amely egyelőre még csak tanulmányautó. A SEVEN nagyon nagy, a belső tér különösen tágas, kívül pedig tovább viszi a pixel design formanyelvet. A tanulmány egyik érdekessége, hogy kormánykerék helyett egy a vezetőülés karfájába süllyeszthető joystickal vezérelhető, a másik pedig, hogy négy ajtós, de nem úgy, ahogy azt megszoktuk. A vezető oldalon csupán egyetlen ajtó található, az autó másik oldalán pedig B oszlop nélkül nyílik előre és hátrafelé egy-egy ajtó, a Fiat 500e 3+1 változatához hasonló megoldással. A 6 személyes koncepcióautóban egy tágas nappalit alakítottak ki, amely nyilvánvalóan nem kerülhet így sorozatgyártásba, a tágas belső teret viszont remekül bemutatja. Az autó tetőablakára egy 77″ méretű képernyőt építettek, aki pedig nem felfelé szeretne figyelni, 27″ képernyőn nézhet akár filmet is. „A SEVEN koncepció a Hyundai kreatív vízióját és technológiai fejlődését demonstrálja az elektromos mobilitást jövőnk érdekében” – mondta José Muñoz, a Hyundai Motor North America elnök-vezérigazgatója. „Innovatív belső tere, környezetbarát hajtáslánca, valamint a legmodernebb biztonsági és kényelmi technológiái izgalmas jövőt tárnak fel a Hyundai SUV-vásárlói számára.” https://youtu.be/b6ZiGk3KW0I Az elmúlt másfél évet jellemző koronavírus világjárvány már az autók tervezőire is komoly hatást gyakorolt: az autóban olyan légáramlatot alakít ki a szellőztetőrendszer, hogy az elől és hátul ülő utasok között ne keveredjen a levegő, ezen kívül UVC fénnyel működő fertőtlenítőrendszert is beépítettek. A külső visszapillantótükrök helyett a kamerák alkalmazása manapság már nem meglepetés, de a hatalmas testet nem csak a tükrök elhagyásának köszönhetően jellemzi remek aerodinamika, így a SEVEN kerekeibe aktív légterelőket építettek, melyek a fékek hűtési igénye vagy az alacsony légellenállás érdekében kinyílnak vagy visszahúzódnak. Az első és hátsó lámpatesteken visszaköszön a 45 tanulmányon bemutatkozó, majd az Ioniq 5 modellben már sorozatgyártásba is került pixel design formanyelv. Az autó műszaki paramétereiről nem sokat árultak el, de azt megtudtuk, hogy a tengelytáv 3,2 méteres, azaz 20 centivel nagyobb, mint az Ioniq 5 tengelytávja. Az autó természetesen a moduláris e-GMP platformra épül, így nem meglepetés, hogy 800 voltos rendszert kapott. A töltési teljesítmény impozáns, 50 mérföld (80 km) visszatöltéséhez mindössze 5 percre van szükség, a 10-80% töltés pedig csupán 20 percig tart. Ebből arra következtethetünk, hogy az autó nagyobb akkumulátort kap, mint az Ioniq 5 és a Kia EV6 nettó 72, illetve 77 kWh-s akkuja. Az Ioniq 5-ben bemutatkozó vehicle to load (v2l) megoldás is elérhető lesz a nagytestvérben, azaz az autó áramforrásként használható otthoni áramszünet, vagy akár kempingezés esetén. A méretes test ellenére 300 mérföldnél (480 km) nagyobb hatótávolságot ígérnek, ami a gyors töltéssel kombinálva múlt időbe helyezi a hatótávparát. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!