Szándéknyilatkozatot írt alá a Volkswagen Csoport és a Bosch Csoport egy olyan európai közös vállalkozás megalapításáról, amely akkumulátorcellák gyártásához tervezett gyártóberendezéseket, digitális megoldásokat, valamint gyártásbővítési és karbantartási szolgáltatásokat kínálna partnereinek. Az együttműködés a Bosch sok évtizedes tapasztalataira épít a gyárautomatizálás és rendszerintegráció területén, míg a Volkswagennek a méretgazdaságosság kiépítésében van kiemelkedő gyakorlata. A felek úgy vélik, hogy a gyártóberendezések szabványosításával közösen piacvezető pozíciót érhetnek el az akkumulátorok sorozatgyártásában mind a költségek, mint a technológia szempontjából. A Bosch-sal való együttműködést az európai akkugyártás indusztrializációjának területén sajtóközleményében azzal indokolja a Volkswagen Csoport, hogy számos vállalat döntött a saját cellagyártás mellett – 2030-ra a kontinensen gyártott elektromosautó-akkumulátorok összes kapacitása meghaladhatja az évi 700 GWh-t –, így hatalmas kereslet mutatkozik a szükséges tudásra és felszerelésekre.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 Automatizált akkugyártás a Volkswagen ID.3 és ID.4 számára (fotó: Volkswagen Group Components Braunschweig) A közös vállalkozás, mely a tervek szerint 2022 végére elindul, nem csupán a partnereket segíti majd az akkugyártásban, hanem magát a Volkswagen Csoportot is, amely csak Európában hat akkucellagyár felépítését tűzte ki célul 2030-ra. Miközben egyre több európai autógyártó igyekszik szabadulni az ázsiai beszállítóknak való kiszolgáltatottságtól és dönt a saját akkugyártás mellett, akadnak olyan vállalatok is, amelyek túl kockázatosnak ítélik meg a beruházást. A BMW pénzügyi igazgatója például éppen nemrég beszélt arról, hogy addig túl kockázatosnak ítélik meg a saját gyártást, amíg az akkutechnológia nem ér el egy fejlettebb szintre. BMW: korai még saját akkucellát gyártani 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!